İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinde okuduğunu anlama becerisi ile matematik dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 5. sınıf öğrencilerinin Matematik dersi başarısının okuduğunu anlama becerisi açısından ve her iki becerinin cinsiyet, soru çözerken okuduğunu anlamada zorlanma durumu, kitap okuma sıklığı ve okulun bulunduğu sosyo-ekonomik düzey gibi sosyal değişkenler ile ilişkisi belirlenmesi amaçlandığından, araştırma karşılaştırmalı ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın evrenini 2011-2012 bahar döneminde Gaziantep ilinin Şahinbey ilçesinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 85 resmi ilköğretim okulunun 5. sınıf öğrencileri, örneklemini ise farklı sosyoekonomik çevrelerdeki okullardan amaçsal örnekleme çeşitlerinden maksimum çeşitlilik yöntemi yoluyla alınan 362 öğrenci oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak, Okuduğunu Anlama Başarı Testi ve Matematik Başarı Testi kullanılmıştır. Öğrencilere ilk olarak 28 sorudan oluşan Okuduğunu Anlama Başarı Testi uygulanmıştır. Daha sonra 22 sorudan oluşan Matematik Başarı Testi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemleri çözümlenirken, t-testi, Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı hesaplanmıştır. Ayrıca frekans, yüzde değerleri hesaplanmıştır.Araştırmanın sonucunda, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile matematik akademik başarı puanları arasında doğrusal ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin matematik dersindeki başarıları ve okuduğunu anlama becerileri erkek öğrencilerden daha iyi olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin matematik başarıları ve okuduğunu anlama becerileri soru çözerken okuduğunu anlamada zorluk çekme durumuna bağlı olarak anlamlı bir şekilde değişmektedir. Yine öğrencilerin matematik başarı puanları, kitap okuma sıklığına bağlı olarak anlamlı bir şekilde değişmesine karşın, okuduğunu anlama başarı puanları, kitap okuma sıklığına bağlı değildir. Sosyo-ekonomik düzey yükseldikçe öğrencilerin matematik başarı puanları da okuduğunu anlama başarı puanları da yükselmektedir.Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar KelimelerOkuduğunu Anlama, Matematik Başarısı, Cinsiyet, Sosyo-Ekonomik Düzey The aim of this study was to determine the effect of reading comprehension skill on the academic achievement of fifth grade students of elementary schools in math lesson. The factors including gender, habit of reading books, socio-economic level, and having difficulty while solving problems were also studied using correlational comparative survey model.The population of the study includes the 5th grade students from 85 public elementary schools located in the city of Şahinbey of the Gaziantep province in the spring semester of the 2011 ? 2012 academic year. The sample includes 362 students from the schools with different socio-economical areas by selection using ?purposively sampling? method.Reading Comprehension Test and Mathematics Achievement Test were used to collect data for the investigation. First of all, Reading Comprehension Test consisting of 28 multiple choice questions was administered to the participants. Secondly, Math Problem Test including 22 questions was applied to the participants.SPSS software programme (version 15.0) was used to analyse the data. Frequency (f), Percentage (%), t-test (t), the One-Way Analysis of Variance (ANOVA) and Pearson product-moment correlation coefficients were used in order to investigate the relationship between the skill of ?reading comprehension? and ?achievement in math lesson?. As a result of the research, it has been found that there is a linear and sensible correlation between the skills of 5th grade students to understand what they read and their academic success in maths. It has also been found that girls have higher success in maths and reading comprehension skills than boys. The success of the students in math and the skill of understanding what they read changes significantly according to their difficulty in understanding the problem when finding the solution. In addition, although the math grades of the students changes significantly according to their frequency of reading book, their grades of understanding a reading comprehension does not have a relationship with the number of books that they read. As the socio-economic level of the students rises, their grades in math and in reading comprehension rise as well.A number of suggestions were offered based on the results of the research.KEYWORDSReading Comprehension, Mathematics Success, Gender, Socio-economic Level.
Collections