Fen öğretiminde kavram karikatürleri tekniğinin yapılandırmacı öğrenme ortamında kullanılmasının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve mantıksal düşünme yeteneklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, kavram karikatürleri tekniğinin, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin başarılarına, mantıksal düşünmelerine ve fen dersine karşı tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen modelinde tasarlanmıştır. Araştırmaya 2010 ? 2011 eğitim ? öğretim yılı bahar döneminde Hatay ili merkez ilçe Antakya?daki bir ilköğretim okulunun 7.sınıf öğrencileri katılmıştır.Araştırmanın uygulanmasında, 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersindeki ?Işık? ünitesinin öğretimi kontrol grubuna yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, deney grubunda ise aynı yaklaşımın kavram karikatürleri tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Her iki gruba öğretim öncesinde ?Başarı Testi?, ?Fen Bilgisi Tutum Ölçeği? ve ?Mantıksal Düşünme Grup Testi? ön-test olarak, öğretim sonrasında ise aynı testler son-test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS Statistics 17.0 bilgisayar yazılımı ile analiz edilmiştir.Çalışmanın sonucunda kavram karikatürleri tekniğinin öğrencilerin başarılarını ve fen dersine yönelik tutumlarını arttırdığı gözlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin mantıksal düşünme grup testi puanlarının ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmamıştır. Ancak deney grubunun son-test mantıksal düşünme grup testi puan ortalamaları, kontrol grubuna göre daha yüksek olmuştur. Bu bağlamda kullanılan kavram karikatürleri tekniğinin öğrencilerin mantıksal düşünmelerini arttırmada etkili olduğu söylenebilir. Çalışmanın bir diğer sonucuna göre cinsiyetin, başarıya, mantıksal düşünmeye ve tutuma etkisi yoktur.ANAHTAR KELİMELER: Kavram Karikatürleri, I ık, Akademik Ba arı, Tutum, Mantıksal Dü ünme The purpose of this study is to investigate the effect of concept cartoons on seventh grade students success, logical thinking and attitudes towards science lesson.The research was designed as pre-test and post-test group experimental model. Seventh grade students of a primary school in Antakya participated to this study in spring term of 2010-2011 academic year. In the implemantation of the study, ?Light? subject of 7th grade Science and Technology lesson?s was investigated using constructivist learning approach with the control group. On other hand, the concept cartoons technique was used with the experimental group in addition to constructivist learning approach.Before the implementation, ?Achievement Test?, Science Attitude Scale? and ?Logical Thinking Group Test? were used as pre-test for both groups. After the implementation, the same tests were used as post-test. The data was collected and then it was analyzed using SPSS 17.0 Statistic computer software.According to the result from the study, the concept cartoons technique improved student?s achievement and their attitudes towards science. In addition, there was not founded any significant differences between experimental and control group student?s logical thinking group test mean scores. However, the post-test results from the logical thinking group test of the experimental group mean scores were founded higher than the control group. In the context, it can be said that the used concept cartoons technique can be effective to improve student?s logical thinking. Another results from this study was that there was no any effect of the gender on the success, attitude and logical thinking.KEYWORDS :Concept Cartoons, Light, Academic Achievement, Attitude, Logical Thinking
Collections