Yaratıcı drama yönteminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; yaratıcı drama yönteminin, ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki ?Turistik Yerler?, ?Doğal Mirasımız? ve ?Bilgisayarlar? ünitelerindeki başarılarına, İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve motivasyonlarına etkisini araştırmak ve çalışmadaki öğretmen ve öğrencilerin yaratıcı drama yöntemi hakkındaki görüşlerini belirlemektir.Çalışma, ön test, son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modelinde tasarlanmıştır. Araştırma, ortaokul 7. sınıfta okuyan 70 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu öğrencilerin 36?sı deney grubunu, 34?ü kontrol grubunu oluşturmaktadır. İngilizce dersi ?Turistik Yerler? ünitesi 2 hafta, ?Doğal Mirasımız? ünitesi 2 hafta ve ?Bilgisayarlar? ünitesi 2 hafta olmak üzere toplam 6 hafta (24 ders saati) süresince; deney grubunda araştırmacının yaratıcı drama yöntemine göre hazırladığı öğretmen kitabı ve öğrenci kitabı kullanılarak uygulama sınıfının kendi öğretmeni ile, kontrol grubunda ise mevcut ders kitabı kullanılarak aynı öğretmen ile mevcut öğretim programına göre işlenmiştir.Veri toplama aracı olarak, her iki gruba uygulama öncesi ve sonrası ?İngilizce Dersi Başarı Testi (İDBT)?, ?İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (İDYTÖ)? ve ?Motivasyon Ölçeği (MÖ)? uygulanmıştır. Bununla birlikte, deney grubundaki öğrencilerin ve öğretmenin, ?Yaratıcı Drama Yönteminin Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Görüşme Formu? ve ?Yaratıcı Drama Yönteminin Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşme Formu? adlı açık uçlu görüşme formları ile görüşleri alınmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler SPSS programına girilmiş ve bu verilere ait ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde değerleri betimlemeli istatistikle analiz edilmiştir. Araştırma problemlerinin çözümü için ortak değişkenli çoklu varyans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır. Öğretmen ve öğrenci görüşme formları nitel veri değerlendirme tekniklerinden içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir.Yapılan deneysel çalışmada yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile mevcut öğretim programına göre derslerin işlendiği kontrol grubu öğrencilerinin tutum ve motivasyon ölçeklerinden aldıkları puanların ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Ancak öğrencilerin başarı testi puanlarının ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı anlaşılmıştır.Öğretmen ve öğrenci görüşme formlarından elde edilen veriler de öğretmenin ve öğrencilerin derslerin yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesini istediklerinin göstergesidir. Öğrenciler, ?Derse daha aktif katılabiliyoruz.?, ?Ders daha akıcı geçiyor.?, ?Ders daha eğlenceli geçiyor.? ve ?Hoşuma gitti.? gibi çeşitli bilişsel ve duyuşsal gerekçeler öne sürerek diğer ünitelerin de yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesini istemişlerdir. Ayrıca, yaratıcı drama yöntemine göre işlenen dersin diğer derslerden farklarına ilişkin ?Ders muhteşem.?, ?Daha güzel bir ders olamaz.? gibi cevaplar vermişlerdir. Bu cevaplar, araştırma sonucunda elde edilen öğrencilerin derse yönelik motivasyon ve tutum puanlarının ortalamaları açısından yaratıcı drama yönteminin daha etkili olduğu fikrini destekler niteliktedir.Anahtar Kelimeler:İngilizce Eğitimi, Yaratıcı Drama Yöntemi, Başarı, Motivasyon, Tutum Aim of this study is to research about the effect of creative drama method on the 7th grade students? achievement levels in the units of ?Tourist Attractions?, ?Our Natural Heritage? and ?Computers? in English course, on their attitude towards English course and on their motivation. Furthermore, it is aimed to get the teacher and the students? opinions about creative drama method.The study was designed in quasi-experimental pattern model with pretest-posttest control group. The study was conducted with 70 students studying in the 7th grade. 36 of these students were assigned as treatment group, and 34 of them were assigned as control group. Each unit was taught during two weeks and in total 6 weeks (24 course hours) in the treatment group by using the book prepared by the researcher in accordance with creative drama method while in the control group by using present course books applied by the same teacher according to the current teaching method.As data collection tools; ?English Course Achievement Test (İDBT)?, ?Scale of Attitude Towards English Course (İDYTÖ)? and ?Motivation Scale (MÖ)? were conducted in both groups before and after the application. Moreover, opinions of the teacher and the students in the treatment group were obtained through open-ended interview forms called ?Teacher Interview Form About the Application of Creative Drama Techniques? and ?Student Interview Form About the Application of Creative Drama Techniques?.Data obtained from data collection tools were typed in SPSS program, and mean, standard deviation, frequency and percentage values of the data were analyzed with descriptive statistics. MANCOVA was used for the analysis of the research problems. The teacher and student interview forms were evaluated by using content and descriptive analysis techniques. In this experimental study, statistically significant difference was seen between the average attitude and motivation scores of the treatment group students to whom creative drama method was applied and the control group students to whom current teaching method was applied in favour of the treatment group. However, it was seen that there is no statistically significant difference between achievement scores of the students.The data obtained from the teacher and student interview forms show that the teacher and the students want to study courses with creative drama method. The students want to study other units with creative drama method by claiming various cognitive and affective reasons such as ?We can join the courses more actively.?, ?The courses are more fluent.?, ?The courses are more enjoyable.? and ?I liked the courses?. Additionally, they gave responses to the question of the differences of the courses taught via creative drama method than the others like ?The course is wonderful.?, ?There can?t be more enjoyable course?. These responses support the fact that creative drama method is more effective in terms of the means of the students? motivation and attitude scores obtained during the research. Key Words:English Education, Creative Drama Method, Achievement, Motivation, Attitude
Collections