Okul binalarının fiziksel yeterliliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değişim ve gelişimin hız kesmeden devam ettiği günümüzde insanların ihtiyaçları da aynı doğrultuda değişmekte ve artmaktadır. Bu ihtiyaçların başında ise eğitim gelmektedir. Eğitim sistemimizi çağın gerekliliklerine göre geliştirmeye çalıştığımız ülke genelinde yapılan eğitim reformlarından anlaşılmaktadır. Ancak sistemi değiştirmemize rağmen eğitim mekânlarımızda gerekli iyileştirmelerin yapılmaması eğitimden beklenen verimin alınamamasına neden olmaktadır. Bu anlamda yapılması gereken en önemli şey eğitim mekânlarında, eğitim sisteminin, öğrenci ve öğretmenlerin ihtiyaçlarına cevap verecek düzenlemelerin yapılmasıdır. Bu araştırmada okul binalarının ve bağlı birimlerinin fiziksel yeterliliklerinin öğretmen görüşlerine göre ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde Hatay ilindeki, her okuldan bir öğretmen olmak üzere 416 farklı okulda grevli öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Tarama modelinde yapılan araştırmada veriler, 5'li likert tipinde hazırlanmış 7 alt başlıktan oluşan `Okul Binası Değerlendirme Anketi` ile toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular öğretmenlerin, okulları fiziksel olarak yeterli bulmadığını ortaya koymaktadır. Öğretmenlere göre binalar, engelli bireyler ve çocuklar düşünülerek tasarlanmamakta, öğretmen ve öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kalmaktadır.Araştırma sonuçları doğrultusunda mevcut okul binalarının fiziksel özellik bakımından iyileştirme çalışmalarının ve engelli bireylere uygun düzenlemelerin bir an önce yapılması önerilmektedir. Yine okul binalarının tasarlanmasında öğretmen ve öğrencilerin ihtiyaçlarının göz önünde bulundurulması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim mekânı, Öğretmen, Okul Binasının Fiziksel Özellikleri The needs of people have been changing and increasing in recent years along with the ongoing improvements. One of these important needs is education. It is easy to understand that the education system in our country is improving thanks to the educational reforms. However, not applying the necessary reformations in school environment in spite of the reforms made in thesystem has caused us not to get the expected efficiency. The most significant thing to do in this sense is to design the environment in the system in a way that meets the needs of both teachers and pupils. The aim of the study is to analyze physical conditions of school buildings and the related units in a detailed way in accordance with the teachers' views. The study was conducted in Hatay in the spring semester of 2012-2013 Academic Year, and it consisted of totally 416 teacherseach from different school. The study was applied using screening model, and the datawere collected by means of `School Building Evaluation Survey`, which was prepared in a 5 point Likert-type scale and composed of 7 sub titles. The obtained data were analyzed by using descriptive analysis. The findings obtained in the study have indicated that the teachers consider the schools to be physically poor. According to them, the school buildings are designed without considering disabled pupils and children, and they are not able to meet the needs of both teachers and students. In accordance with the study results, it has been suggested that the physical improvement of school buildings and designing them appropriate for disabled individuals should be put into practice as soon as possible. Besides, it has also been suggested that school buildings should be designed according to the needs of both students and teachers. Key Words: Education Environment, Teacher, Physical Conditions of School Building
Collections