Otel çalışanlarının etik lider algılaması, örgütsel bağlılık, işten ayrılma niyeti ve iş tatminiyle demografik ve istihdam özellikleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otelcilik sektöründe etik liderlikle ilgili çok sayıda çalışma bulunmamakla birlikte otel işletmelerinde daha ahlaki ve sorumlu bir yönetimin gerçekleştirilmesinin etik yönetime bağlı olduğu görülmektedir. Bu çalışma, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerinetik liderlik algılaması, örgütsel bağlılık, işten ayrılma niyeti ve iş tatmini ile demografik ve istihdam özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bu bağlamda, bu çalışmayla etik bir otel ortamında çalışan işgörenlerin daha yüksek iş tatminine sahip olacağı, işletmeye daha çok bağlı olacağı ve daha düşük işten ayrılma eğilimi göstereceği önerilmektedir.Çalışmada kullanılan anket, etik liderlik, örgütsel bağlılık, işten ayrılma niyeti ve iş tatmini kavramlarına ait ve demografik ve istihdam özelliklerine ait sorulardan oluşmaktadır. Çalışmaya İstanbul ve Antalya'daki otel işletmelerinde çalışan toplam 445 işgören katılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Çalışmada otel çalışanlarının demografik ve istihdam özellikleriyle etik liderlik algılaması, örgütsel bağlılık, işten ayrılma niyeti ve iş tatmini arasındaki ilişkinin incelenmesi için frekans, T-testi ve ANOVAtestleri uygulanmıştır. ANOVA ile ilişki analizi yapılmasının ardından Post-Hoc testi olarak Scheffe tekniği kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre Antalya ve İstanbul illerindeki otellerde çalışan işgörenlerin etik liderlik algılaması, örgütsel bağlılık, işten ayrılma niyeti ve iş tatminiyle demografik özellikleri (yaş, cinsiyet, eğitim durumu, aylık gelir) ve istihdam özellikleri (çalışılan bölüm, sektörde çalışılan süre, otelde çalışılan süre, kadro türü, otelin bulunduğu il) arasında kısmen anlamlı farklılık bulunmuştur. ANAHTAR KELİMELER : Liderlik, Etik Liderlik, , Örgütsel Bağlılık, İşten Ayrılma Niyeti, İş Tatmini In the hotel business more ethical and responsible management depends on the realization of the ethical management, but there are not enough studies about ethical leadership in the hospitality industry. This study examines relationship between demographic and employment characteristics and perception of ethical leadership, organizational commitment, turnover intention and job satisfaction of hotel employees. In this context, it is suggested that employees working in an ethic hotel environment, will have higher job satisfaction, will be more committed and will have lower intention to leave the job.The questionnaire used in the study consists of questions ethical leadership, organizational commitment, turnover intention and job satisfaction and demographic and employment characteristics. Totaly 445 employees who works in hotels in Antalya and İstanbul participated this study. The data obtained were analysed using SPSS package programme. In this study we used frequency, T-test, One-Way ANOVA and then Post-Hoc Scheffe test.As a result of analysis were found partially significiant differences between perception of ethical leadership, organizational commitment, turnover intention and job satisfaction and demographic characteristics (age, gender, education level, income) and employment characteristics (the department working, time worked in tourism industry, time worked in hotel, type of staff, city) of hotel employees worked in Antalya and Istanbul.KEYWORDS: Leadership, Ethical Leadership, Organizational Commitment, Turnover Intention, Job Satisfaction
Collections