İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını incelemek ve bu alışkanlıkların bazı değişkenlerden ne ölçüde etkilendiğini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın gerçekleştirildiği 2012-2013 eğitim öğretim yılında Hatay ilinde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin sayısı 28121'dir. Evrenin tamamına ulaşılamayacağı için rastgele küme örnekleme yoluyla seçilen ve 2012-2013 eğitim öğretim yılında Hatay il merkezindeki 8 resmi ilkokulda okuyan 511 ilkokul 4. sınıf öğrencileri örneklem olarak alınmıştır. Verilerin toplanmasında ölçme aracı olarak `Kitap Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği` ve `Kişisel Bilgiler Anketi` kullanılmıştır. Ölçme süreci sonunda elde edilen verilerin analizinde betimleyici istatistik (frekans, yüzde ve ortalama), ilişkisiz ölçümlerde ikili karşılaştırmalar için T-testi ile Mann Whitney U Testi ve ikiden fazla grup için Kruskal Wallis testi ile Tek Yönlü Varyans Analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun okuma alışkanlığına ilişkin tutum düzeylerinin yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Genel olarak öğrencilerin okuma alışkanlığına yönelik olumlu tutum geliştirmelerinde anaokulu eğitimi almalarının, kendilerine ait çalışma odası ve kitaplığın bulunmasının, okul öncesi dönemde ailesi tarafından kendilerine sesli kitaplar okunmasının, eve sürekli yayın alınmasının, evdeki mevcut okuma yazma malzemelerini kullanmalarının, kitabevi ve fuar gibi yerlere gidilmesinin, öğrencilere çeşitli okuma materyalleri alınmasının, ebeveynlerinin okuma sıklığı düzeylerinin, öğretmenleri tarafından öğrencilere okuma ödevi verilmesinin ve sınıf ortamında kendilerine kitap okunmasının etkileri olduğu belirlenmiştir.ANAHTAR KELİMELEROkuma, Okuma Tutumu, Alışkanlık, Okuma Alışkanlığı The aim of this study is to investigate 4th grade primary students' reading habits and to determine how the students' reading habits are affected by some variables. The survey model was used in this study. Population of this research is 28121 elementary 4th grade students who enrolled elementary schools in Hatay province. Sample of this research is 511 elementary 4th grade students who have enrolled in elementary schools in central Hatay during 2012-2013 academic year. The Sample consists of 8 different primary schools. `Attitude Scale Towards Book Reading` and `Personal Information Questionnaire` was used for gathering data. Descriptive Statistics (frequencies, percentages, and meanvalues), t-test, Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test and One Way Anova were used for analyzing the data. As a result of the research, it has come out that the attitude levels about the reading habits of the vast majority of students is high. Generally, it is determined that getting kindergarden education, to have own room and library, to be read loudly books by their family at preschool period, to be bought constently publication using the reading-writing equipments at home, to be gone to places as bookstore and fair, to be bought a variety of reading materials, the frequency of reading levels of their parents, to be given reading homework by their teachers and to be read boks to them in classroom, have effects on attitude development about reading habits of students.KEY WORDSReading, Reading Attitude, Habit, Reading Habit
Collections