Effects of podcasts on 9th grade students` attitudes towards foreign language learning and their listening skills in Hatay
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Podcast tekniği Podcastlerin öğrencilerin yabancı dil öğrenimi ve dinleme becerilerine yönelik tutumları üzerindeki etkisini görmek için bir devlet okulundaki üç adet 9. sınıfta uygulanmıştır. Araştırma deney ve kontrol gruplarının yer aldığı deneysel bir çalışma olarak 96 9. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Kontrol grubu ise 90 9. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma 2013 yılında Hatay'da gerçekleştirilmiştir. Çalışma boyunca, yapılandırıcı bir yaklaşımı ve bilgisayar destekli dil öğretimi metodu benimsedik. Data toplama ve data analizinde ağırlıklı olarak nicel yaklaşım benimsenmesine rağmen uygulama hakkında öğrencilerin ve öğretmenlerin görüşlerini görmek için nitel yaklaşımdan da faydalanılmıştır. Data Tutum Ölçeğinin ön-test ve son-test olarak uygulanması ve Öğretmen ve Öğrenci Görüşme Formu ile elde edildi.Çalışmanın amacına ulaşmak için, yabancı dil öğrenimine ve dinleme becerilerine yönelik öğrencilerin tutumları çalışma öncesi ve çalışma sonrası olarak ortaya çıkarıldı. Podcast kullanımının öğrencilerin tutumları üzerindeki etkisini incelemek için iki önemli durumu göz önünde bulundurarak belirli bir konu dahilinde haftada bir podcast uyguladık, bu durumlardan biri öğrencilerin özellikleri ve diğeri ise müfredat ile öğretmenlerin ders planlarıdır. Öğrencilerin özellikleri ile ilgili olarak, öğrencilerin cinsiyet, yaş ve ilgi bilgileri öğretmenlerinden elde edilmiş ve konuları oluştururken bu kriterler göz önünde bulundurulmuştur. Ayrıca, müfredat ve öğretmenlerin ders planları ile ilgili bilgi de konuları hazırlamak için öğretmenlerden alınmıştır. Podcast makul bir süre uygulanmasından sonra performanslarında bir gelişme gözlendiğinden dolayı çalışma sonuçlarının yabancı dil öğrenimi ve dinleme becerilerine yönelik öğrencilerin tutumlarının podcast kulamı ile geliştiği yönünde önemli anlamlar ortaya çıkardığı düşünülmektedir.Sonuç olarak öğrenciler podcastleri sevdi ve ilerideki derslerinde de kullanılmasını talep ettiler. Podcast kullanımının bir yıl boyunca yabancı dil eğitimi ortamında yardımcı bir araç olarak dinleme etkinliklerinde kullanılması önerilmektedir.KEY WORDSComputer-Assisted Language Learning (CALL), Podcast, Attitude, ForeignLanguage Education In this study, podcast technique has been implemented in three 9th grade classes at a public high school to see the effects of podcasts on the students' attitudes towards foreign language learning and listening skills. The study was conducted with 96 9th grade students as an empirical study in which both experimental group and control group were included. Control group, on the other hand, involved 90 9th grade students. The research was carried out in Hatay in 2013.During the study a constructivist approach and Computer-Assisted Language Learning method were adopted. The data collection and data analysis were done via adopting a mainly quantitative approach, yet qualitative approach was used to see the students' and teachers' opinions about the implementation. Data were obtained from pre-test and post-test of Attitude Questionnaire, Teacher and Student Reflection Sheet.In order to achieve the aim of the study, the students' attitudes towards foreign language learning and listening skills were elicited at the beginning of the implementation and at the end of the implementation. To examine the effects of podcast implementation on the students' attitudes, we applied a podcast each week with a certain topic designed considering two important issues; one of which is about the characteristics of the students and the other is related to curricula and teachers' course plan. As of the characteristics of the students, information about their gender, age, interests was gathered from their teachers and was taken into account while creating the topics. What is more, information about the curricula and course plans was taken from the teachers to devise the topics.As an improvement in their performance was witnessed after a reasonable duration of using podcasts, it is suggested that the findings of the study may have significant implications for the use of podcasts to enhance students' attitudes towards foreign language learning and listening skills.Above all, the students liked the podcasts and desired its use in their future classes. It is highly recommended that the use of podcasts be employed in listening exercises as an aiding tool in the foreign language education environment for a whole year.ANAHTAR KELİMELERBilgisayar Destekli Dil Öğretimi, Podcast, Tutum, Yabancı Dil Eğitimi
Collections