Planlı yazma ve değerlendirme modelinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerini geliştirmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, yazmayı sürece yayan Planlı Yazma ve Değerlendirme Modelinin öğrencilerin kompozisyon yazma becerilerinin geliştirilmesinde etkili olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini, 2013- 2014 eğitim- öğretim yılı güz döneminde, Hatay ili Antakya ilçesinde bulunan Ayşe Fitnat Orta Okulu 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi rastgele seçilen iki sınıftır. Deney grubu 45 kişi , kontrol grubu 40 kişiden oluşmaktadır. Çalışma 6 hafta sürmüştür.Araştırmada ön test, son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Veri elde etmek amacıyla `Yazılı Anlatım Değerlendirme Ölçeği`, elde edilen verilerin analizi için ise ShapiroWilk, Mann Whitney U, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.5 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda:1.Deney grubu öğrencilerinin yazdıkları kompozisyon metinlerinden aldıkları ön test toplam puan ortalamaları ile son test toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Fakat kontrol grubu öğrencilerinin yazdıkları kompozisyon metinlerinden aldıkları ön test toplam puan ortalamaları ile son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir.2.Deney grubunda bulunan öğrencilerin yazdıkları kompozisyon metinlerinden aldıkları son test puan ortalamaları ile kontrol grubunda bulunan öğrencilerin yazdıkları kompozisyon metinlerinden aldıkları son test puan ortalamaları kıyaslandığında, deney grubunda bulunan öğrencilerin kompozisyon yazma becerilerinin anlamlı düzeyde geliştiği görülmüştür. 3.Deney grubu öğrencilerinin başlık, kâğıt düzeni, plan ve anlatım ile ilgili olarak ön testten aldıkları puanlar ile ilgili özelliklere yönelik eğitim aldıktan sonraki süreçteki puanları arasında anlamlı bir fark görülmüştür. In this research, it is aimed to determine whether Planned Writing and Evaluation Model that spread writing process is effective on enhancing student's compositive writings kills.The population of this study is comprised by 5th grade students of Ayşe Fitnat Middle School located in Antakya, Hatay during 2013- 2014 fall semester. As sample in this study is random selected two class. Experimental group is 45 students, control group is 40 students. This study was continuied during 6 weeks.In this research it was used Quasi Experimental model with pre test- post test with control groups. In order to obtain data, ` Writing Skill Assesment's Scale`, to analyze the obtained data, ShapiroWilk, Mann Whitney U test, Wilcoxon test, for both dependent and independent groups were used. Used level of signifince was 0.5 in this study. As a result of research:1. A significant difference was seen between the average of pre test total scores and the average of post test total scores of experimental group students taken from composition texts. But a significant difference wasn't seen between pre test total scores and post test scores of control group students from taken composition texts.s2. When the average of post test total scoresgainedbyexperimantalgroupstudentsfromcompositionstextwerecomparedwiththe average of post test total scores gained by control group, it was seen that compositive writing skills of students in experimental group have enhanced significantly. 3. A significant difference was observed between pre test scores and post test scores applied just after training on tittle, paper of order, plan and writing skill.
Collections