Otel işletmelerinde bireysel hizmet odaklılığın iç girişimcilik performansı üzerindeki etkisi: Algılanan çevresel belirsizliğin aracı rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bireysel hizmet odaklılığın iç girişimcilik performansı üzerindeki etkisinde algılanan çevresel belirsizliğin aracı rolünü analiz etmektir. Araştırmanın örneklemini, Nevşehir ilindeki Turizm İşletme Belgeli (4 ve 5 yıldızlı) ve özel belgeli otel işletmelerinde üst ve orta kademe yönetici konumunda çalışanlar (N=223) oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre bireysel hizmet odaklılığın iç girişimcilik üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu ortaya konmuştur. Benzer şekilde bireysel hizmet odaklılığın alt boyutlarının iç girişimcilik üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılan çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre; vicdanlılık, duygusal tutarlılık ve uyumluluk boyutlarının iç girişimciliği pozitif yönlü etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca, bireysel hizmet odaklılık ile iç girişimcilik arasındaki ilişkide algılanan çevresel belirsizliğin tam aracı rolü oynadığını tespit edilmiştir. Son olarak çalışmanın bazı kısıtları olduğu vurgulanmış ve gelecekte yapılacak araştırmalar konusunda bazı önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bireysel Hizmet Odaklılık, Algılanan Çevresel Belirsizlik, İç Girişimcilik, Otel İşletmeleri The aim of the study is to analyze the mediating role of perceived environmental uncertainty in the effect of individual service orientation on intrapreneurship performance. The sampling of the study consists of middle and top executives (N=223) working for special hotel businesses and four and five stars hotel businesses in the province of Nevsehir. According to the findings of the results, individual service orientation has a positive effect on intrapreneurship performance. Similarly, in accordance with the results of multiple regression analysis, conscientiousness, emotional stability and agreeableness which are subdimensions of individual service orientation have a positive effect on intrapreneurship performance. Moreover, the mediating role of perceived environmental uncertainty is determined in the relationship between individual service orientation and intrapreneurship performance. Finally, it is emphasized that the study has some limitations and some suggestions are included about the researches to be done in the future.Key Words: Individual Service Orientation, Perceived Environmental Uncertainty, Intrapreneurship, Hotel Businesses
Collections