Görsel destekli yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazma başarılarına ve yazmaya yönelik görüşlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, görsel materyallerle desteklenen yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazma başarısına ve yazmayla ilgili görüşlerine etkisi incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, 2013-2014 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde, Adana İli Kozan İlçesi Cumhuriyet İlköğretim Okulu 8. sınıf öğrencileri üzerinde uygulanmıştır.Bu araştırmada hipotezleri test etmek amacıyla nicel yöntemlerden ön test son test kontrollü deneysel modelden yararlanılmıştır. Araştırma boyunca veri toplamak amacıyla `Yazılı Anlatım Becerisi Değerlendirme Ölçeği`, `Görsel Destekli Yazma Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri Anketi` ve `Görsel Destekli Yazılı Anlatım Etkinliklerinin Uygulama Sürecine Yönelik Öğrenci Görüşme Formu` kullanılmıştır.Uygulamanın yapıldığı yirmi yedişer kişilik deney ve kontrol grubu iki farklı okulun 8. sınıf öğrencilerine ön test uygulaması sonucunda belirlenmiştir. Deney ve kontrol grupları ikişer ders saati içerisinde her iki haftada bir konu olmak üzere toplam üç konu verilmiş; uygulamalar esnasında deney grubuna yazılacak konuya uygun görseller gösterilerek üzerinde beyin fırtınası yapılması sağlanmış; kontrol grubuna ise herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular analiz edildiğinde yazının içerik, dil ve anlatım ile planlama boyutlarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Öğrencilerin görsel destekli yazma etkinlikleri sonucunda yazılı anlatım değerlendirme ölçeği doğrultusunda almış oldukları puanlar arasında anlamlı bir fark bulunmaktadır [t(26)= 11,97, p≤ 0.05]. Yazılı anlatımın boyutları açısından bakıldığında da anlamlı farklılıkların bulunduğu tespit edilmiştir. Buna göre görsel destekli yazma etkinlikleri sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin yazılıanlatımın içerik boyutundan almış oldukları puanlar arasında deney grubu lehine [t(26)= 14,86, p≤ 0.05]; dil ve anlatım boyutundan almış oldukları puanlar arasında deney grubu lehine [t(26)= 5,93, p≤ 0.05]; planlama boyutundan almış oldukları puanlar arasında yine deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmaktadır [t(26)= 9,55, p≤ 0.05]. Buna göre görsel destekli yazma etkinlikleri, öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini geliştirmede etkili bir uygulamadır. In this study, aimed to examine the effect of writing activities with the support of visual materials to the students' success in writing and their thoughts about writing. The research was applied on the 8th grade students in second semester of 2013-2014 academic year at City of Adana, Kozan County, Cumhuriyet Elementary school.At the data collecting stage, the developed written expression evaluation form and the form about students' thoughts on development of writing ability is used. In this study, to test the hypothesis, a quantitative method, initial and final test controlled mixed model is used.The test and control groups with 27 subjects that the study will applied to are determined with the initial testing application to two different schools' 8th graders. During the three week application, different topic each week, two hour time is given to test and control groups for writing: visual materials about the topic shown to the test group for brainstorming and nothing done to the control group.When the findings of the research analyzed, there is significant difference in favor of test group in terms of language, expression and planning of the writing. There is a significant difference with written expression evaluation form and between the grades of the students as a result of the visual supported writing activities [t(26)= 11,97, p≤ 0.05]. As a result of the visual supported writing activities in terms of the contents of the written expression evaluation form there is a significant difference between the grades [t(26)= 14,86, p≤ 0.05]. There is a significant difference between the grades in terms of the language and expression [t(26)= 5,93, p≤ 0.05]. In terms of the planning there is a significant difference between the grades [t(26)= 9,55, p≤ 0.05]. As a result, visual supported writing activities are an effective application for the development written expression ability of the students.
Collections