The role of semantic universals in L2 English article choice of L1 speakers of Turkish in an EFL setting
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen, anadilinde tanımlık sistemi bulunmayan Türkçe konuşucularının BELİRLİLİK ve ÖZGÜLLÜK arasında dalgalanma yaşayıp yaşamayacaklarını incelemektir. Çalışma aynı zamanda dalgalanma yapılarının açık (çıkartım) ve örtük (üretme) testlerinde değişiklik gösterip göstermeyeceğini incelemeyi amaçlamıştır. Buna ek olarak, tanımlıkları cümleden çıkarma oranları test ve bağlam türüne dayalı olarak incelenmiştir. Yeterlilik seviyesinin doğru tanımlık tercihi ile nasıl etkileştiği de araştırılmıştır. Katılımcılar Türkiye'de bulunan Mustafa Kemal Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünde okuyan 50 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrenciler, her bir grup 25 kişiden oluşmak üzere iki yeterlik seviyesine (temel seviye ve orta seviye) ayrılmışlardır. Veriler, Ionin ve yardımcı yazarların çalışmalarında yer alan (2004a, 2004b, 2009) bir boşluk doldurma testi ile bir yazılı anlatım testi aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcıların [-belirli, +özgül] ve [+belirli, -özgül] bağlamlardaki tanımlık kullanımları incelenmiştir. Bulgular t-testleri ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, Dalgalanma Hipotezini desteklememiştir. Katılımcıların tanımlıkları genellikle BELİRLİLİK özelliğine dayanarak kullandıkları ortaya çıkmıştır. Tanımlıklar hem boşluk doldurma hem de yazılı anlatım testlerinde cümleden çıkarılmıştır. Tahminlerin aksine, temel seviyedeki öğrencilerin tanımlıkları belirli bağlamlarda belirsiz bağlamlardan daha sık çıkardıkları gözlenmiştir. Ancak, tanımlıkları cümleden çıkarma eğilimi orta seviyede dikkate değer bir oranda azalmıştır. Orta seviyedeki öğrencilerin doğru tanımlık kullanım oranları ve tanımlıkları cümleden çıkarma oranındaki kayda değer düşüş doğru tanımlık kullanımı ile yeterlik seviyesi arasında pozitif bir korelasyona işaret etmiştir. ANAHTAR KELİMELERİngilizce Tanımlık Sistemi, Belirlilik, Özgüllük, Dalgalanma, Tanımlık Çıkarma, Test Türü, Yeterlik Seviyesi The aim of this study was to investigate whether Turkish-speaking L2 English learners, whose L1 lacks an article system, would fluctuate between DEFINITENESS and SPECIFICTY. It also aimed to explore whether fluctuation patterns would differ in explicit (i.e., elicitation) and implicit (i.e., production) tasks. Furthermore, the study examined article omission rates based on task and context type. How proficiency level interacts with target-like article choice was also investigated. The participants were 50 learners at the English Language Teaching Department of Mustafa Kemal University in Turkey. They were divided into two proficiency levels (i.e., elementary and intermediate), each group consisting of 25 participants. Data were collected via a written elicitation and a written narrative task from Ionin et al. (2004a, 2004b, 2009). Article use of the participants in [-definite, +specific] and [+definite, -specific] contexts was examined. The findings were analyzed with t-tests. The results did not support the Fluctuation Hypothesis. Participants were found to choose articles based on the DEFINETENESS setting, and in general they were target-like in using articles. Article omission emerged in both the written elicitation and the written narrative tasks. Contrary to predictions, elementary level learners were found to omit the definite article more frequently than the indefinite article. However, the rates of article omission decreased remarkably at the intermediate level. Overall rates of article usage accuracy and the considerable decrease in article omission rates of the intermediate level learners signaled a positive correlation between target-like article use and proficiency level. KEY WORDS English Article System, Definiteness, Specificity, Fluctuation, Article Omission, Task Type, Proficiency Level
Collections