Lisans öğrencilerinin kişilik özelliklerinin ve değerlerinin bireysel kariyer planlaması sürecine etkisi: Mustafa Kemal Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın ana amacı, kişilik özellikleri, bireysel değer ve bireysel kariyer planı arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve bireysel değerlerin kişilik özellikleri ve bireysel kariyer planlaması arasındaki ilişkide aracılık rolünün incelenmesidir. Bu çalışmada ayrıca, öğrencilerin kişilik özellikleri, bireysel değerler ve bireysel kariyer planlaması düzeylerinin bazı demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi de amaçlanmıştır. Araştırmanın kapsamı, Mustafa Kemal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada, veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, korelasyon, regresyon, t-testi ve Anova analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, lisans öğrencilerinin kişilik özellikleri, bireysel değerler ve bireysel kariyer planı ortalamalarının yüksek seviyede olduğunu göstermektedir. Ek olarak, kişilik özellikleri, bireysel değerler ve bireysel kariyer planı arasında anlamlı ilişkiler olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte, araştırma bulguları bireysel değerlerin, kişilik özellikleri ile bireysel kariyer planı arasındaki ilişkide kısmi aracı değişken olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin bireysel değerleri içinde bulundukları yaş gruplarına göre farklılık göstermektedir. Araştırma sonuçları akademik not ortalamasına göre öğrencilerin kişilik özellikleri arasında farklılıklar olmadığını ortaya koymaktadır. The main purpose of this study to determine the relationships among personality characteristics, individual values and individual career planning and to examine individiual values as a mediating variable in the relationship between personality characteristics and individual career planning. This study also aims to demonstrate whether or not there are any significant differences in students' personality characteristics, individual values and individual career planning levels based on their demographic characteristics. The population of the study consists of students in a Mustafa Kemal University, Faculty of Economics and Administrative Sciences. In this study, data were collected via survey. Correlation, regression, t-test and ANOVA analyses are used to analyze data. The results of the research indicate that students' personality characteristic, individiual value and individual career planning levels are high. In addition, there are statistically significant relationships among personality, burnout, and turnover intention. However the findings show that, individiual values are partial mediating variable in the relationships between personality characteristics and individual career planning. Students' individual values vary according to age groups which students are in. The results of research reveal that there weren't differences in students' personality characteristic based on academic mark averages.
Collections