Genetiği değiştirilmiş ürünlerde tüketici algılamaları ve satın alma niyeti üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Hatay ili Antakya ilçe merkezinde yaşayan tüketicilerin genetiği değiştirilmiş ürünler ile ilgili algı ve satın alma niyetleri incelenmiştir. Araştırma kapsamında veriler yüz yüze anket yapılarak elde edilmiş olup, toplam 343 tüketici ile görüşülmüştür. Elde edilen veriler; çapraz tablolar, Ki-kare analizi ve Spearman korelasyon analizleri kullanılarak değerlendirilmiş, sonuç ve öneriler oluşturulmuştur.Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin genetiği değiştirilmiş ürünler ile ilgili algılarının ve satın alma niyetlerinin demografik faktörlerden bağımsız olarak oluştuğu, bu konuda risk algılarının yüksek olduğu ve daha ucuz olmaları durumunda dahi genetiği değiştirilmiş ürün satın almaya niyetli olmayıp, geleneksel yollarla üretilen ürünleri tüketme eğiliminde oldukları belirlenmiştir. Özellikle yüksek risk algısı ve korku, tüketicilerin genetiği değiştirilmiş ürünler hakkında algılamaları ve satın alma niyetleri üzerinde belirleyici rol oynamaktadır. Tüketicilerin genetiği değiştirilmiş ürünler ile ilgili farkındalıklarının ve bilgi seviyelerinin düşük olduğu ve konu ile ilgili algı ve yaklaşımlarının medya tarafından etkilenen önyargılar etrafında oluştuğu araştırmada ulaşılan bir diğer sonuçtur. In this study consumer perception of, and purchase intention for genetically modified foods were examined in the city center of Hatay.The data of the 343 surveys were collected by using the face to face interview method. The data was analyzed by means of crosstabs, Chi-square analysis, and Spearman correlation analysis.According to the survey results, consumers' perception and purchase intention for genetically modified foods are formed independently of demographic characteristics. It's also examined that consumers' risk perception about genetically modified foods are quite high, they don't willingly purchase for genetically modified foods despite their low cost, and they intend to consume foods grown in traditional ways. High risk perceptions and fears especially have a determining role on consumers' views about genetically modified foods and their purchase intention for them. Another outcome from this study is that consumers' awareness and knowledge levels about genetically modified foods are quite low, and that their perceptions and attitudes are mostly based on biases.
Collections