Tüketici sosyalleşmesi bağlamında sosyal medyanın materyalizm ve gösteriş tüketimi üzerindeki etkisi: Antakya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketici sosyalleşmesi, bireysel deneyimlerle sosyalleşme kurumlarının bir öğrenme sistemi içerisindeki etkileşimi sonucunda oluşan, tüketime yönelik bilgi, beceri ve tutumların oluşum sürecidir. Bu çalışma ile ergenlerin tüketici olarak sosyalleşmesinde etkili olan kurumlardan aile, akran, televizyon ve sosyal medyada tüketime yönelik iletişimin materyalizm ve gösteriş tüketimini ne düzeyde etkilediğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Aynı zamanda gençlerin yaş, cinsiyet ve sosyal medya kullanım yılı ile materyalizm ve gösteriş tüketimi arasındaki ilişki ile ergenlerin materyalizm ve gösteriş tüketimi düzeylerinin cinsiyet ve yaş açısından aralarında bir fark olup olmadığı da test edilmiştir. Hatay'ın Antakya ilçesinde öğrenim gören kamu ve özel lise öğrencilerini kapsayan araştırmanın analizleri, 364 anket üzerinden yapılmıştır. Araştırma verileri, yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak anket yöntemiyle toplanmıştır. Tezin saha araştırması sonucunda, sosyalleşme kurumlarından sosyal medya ve akran iletişiminin gösteriş tüketimi üzerinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda tüketime yönelik sosyal medya iletişimi, akran iletişimi, TV iletişimi ve kısmen de aile iletişiminin materyalizm üzerinde pozitif bir etkisi ortaya çıkmıştır. Yaş ile gösteriş tüketimi arasında anlamlı bir ilişki bulunmamış olup, yaş arttıkça materyalizm düzeyinin arttığı tespit edilmiştir. Cinsiyet açısından ise, öğrencilerin materyalizm, TV iletişimi ve aile iletişimi düzeylerinde farklılıklar bulunmuştur. ANAHTAR KELİMELERTüketici Sosyalleşmesi, Sosyal Medya, Materyalizm, Gösteriş Tüketimi Consumer socialization is conceptualized as a process which acquire knowledge, skills, and attitudes relate to adolescents as consumer in the marketplace. This process is developed within a social learning system as a result of the interaction between consumer socialization agents and individual experiences. In context of consumer socialization, this study examines how socialization agents influence to college students' level of materialism and conspicuous consumption and investigate the differences between genders, age, and social media usage by year. Social media, parents, peers, and television were identified as a socialization agents. The study has been conducted on the college students in Antakya, Hatay. A total of 364 students were surveyed. Regression analysis was used to test the affects of the social agents on materialism and conspicuous consumption. The results of the regression analaysis show that social media and peers communication have affect on conspicuous consumption. Also, consumer socialization such as social media, peers, and television affect materialism. The results of the pearson corelation analysis indicated that there is not a significant assocation between conspicuous consumption and age, while there is a positive relationship materialism and age: Results of the independent t test shows that college students' levels of materialism, TV communication, and parents communication are significantly differ between genders. KEYWORDS
Collections