İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine etki eden faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine etki eden faktörlerin incelenmesidir. Çalışma, araştırmacının mevcut durum üzerinde her hangi bir manipülasyon yapmadan bağımlı ve bağımsız değişkeni kendisi belirleyerek, bağımsız değişkene göre bağımlı değişken puanlarını karşılaştırdığından dolayı neden-sonuç ilişkisi örgüsünde deneysel desenlerden nedensel karşılaştırma modelinde tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Türkiye'nin güneyinde yer alan bir il merkezinde bulunan 4 ilköğretim okulundan amaçlı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 740 4. sınıf ve 567 5. sınıf olmak üzere toplam 1307 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; Demografik Bilgiler Anketi, Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT) ve Öğrenme Stili Envanteri (ÖSE) kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle; ortalama, yüzde ve standart sapma gibi betimlemeli istatistikler kullanılarak betimlemeler yapılmıştır. Daha sonra; iki alt değere sahip olan bağımsız değişkenlere ait karşılaştırmalarda bağımsız t-testi, 3 ve daha fazla alt değere sahip olan bağımsız değişkenlere ait karşılaştırmalarda ise varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Çalışma sonunda; öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin orta düzeyde olduğu, öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini edinebilmeleri bakımından sınıf düzeyi, cinsiyet, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, ailenin gelir durumu, öğrencinin okuduğu kitap sayısı ve öğrenme stili değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılaşmalar olduğu bulgularına ulaşılmıştır.ANAHTAR KELĠMELERBilimsel Süreç Becerileri, Bireysel Farklılıklar, Öğrenme Stilleri. The purpose of this study is to investigate of affecting factors on the science process skills of 4th and 5th grade students. The study was designed causal comparative because researcher purposes to comparison that dependent variable scores according to the independent variable by determining itself dependent and independent variables without any manipulation on the current state. The sample of study consist of 1307 primary students including 740 4th grade and 567 5th grade who selected according to convenient sampling at the 4 primary school in a city in Turkey's southern. As data collection instruments were Demographics Survey, Science process skills test and Learning Style Inventory. In the data analysis, firstly, descriptive statistics such as average, standard deviation, percent were used In order to make representation scores. Secondly, the independent t-test was used to comparison dependent variable scores of the independent variables including two sub-value, and analysis of variance (ANOVA) was used to comparisons dependent variable scores of the independent variable including 3 or more sub-value. At the end of the study, results show that students have the scientific process skills at an intermediate level, there was a statistically significant differences students' level of science process skills according to grade, gender, learning styles, mother's level of education, father's level of education, family income, the number of books read by students.KEYWORDSScience Process Skills, Individual Differences, Learning Styles.
Collections