İletişimsel değerler yönünden Ayşegül kitapları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı çocuk kitapları arasında önemli bir yere sahip olan Ayşegül kitaplarının, dil eğitiminin sosyal yapılandırmacı yönünü temsil eden iletişimsel değerleri kazandırma sürecindeki işlevlerini incelemektir. Çocuk kitapları, çocukların dil ve zihin gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Özellikle iletişimsel ve sosyal değerleri kapsayan duyuşsal gelişim sürecinde çocuklar için yazılmış eserlerin önemli bir etkisi olduğu olduğu bilinmektedir. Özellikle seri hâlinde yayınlanan kitaplar değer eğitimi bakımından önemli bir yere sahiptir. Araştırmada, 39 Ayşegül kitabı incelenmiştir. Bu kitaplardan 33 tanesinde iletişim becerileri ile ilgili bulgulara rastlanmıştır. Kitapların dil, görsel ve içerik alanlarında hangi iletişimsel değerlerin ele alındığı araştırılmıştır. Ayrıca hikâyerlerde tespit edilen değerlerin hangi sıklıkla geçtiği incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre Ayşegül kitaplarında iletişim becerilerinin yer aldığı toplam 5094 cümle tespit edilmiştir. Bu cümlelerde 36 empati, 78 kendini açma, 19 ben dili, 100 dinleme, 51 sözsüz iletişim, 19 çatışma çözme ve 12 güvengenlik örneği bulunmaktadır. İncelenen kitaplarda bulunan iletişim becerileri arasında empati yüzde 1, kendini açma yüzde 2, ben dili yüzde 0, dinleme yüzde 2, sözsüz iletişim yüzde 1, çatışma çözme yüzde 0, güvengenlik yüzde 0 oranına sahiptir. Bu araştırmada ele alınan kitaplarda iletişim becerilerinden en çok dinlemeye yer verildiği ortaya konmaktadır. Ardından kendini açma ve sözsüz iletişimin örneklendiği görülmektedir. İletişim becerileri arasında önemli bir yere sahip olan empati ise dördüncü sıradadır. The aim of this study to investigate the role of Ayşegül books which is one of the prominent serial among children's books, in the process of acquisition of the communication skills which is the constructivist part of language education. Children's books have important function in the development of language and intelligence. It is well known that works written for children are influential in the process of emotional development which consists communicative and social values. Especially books published in series have significant impact in value education compared to other books. Data for this research were gathered through Ayşegül series. The books were selected randomly from this serial. The study the number of Ayşegül books which were examined was 39. There were 33 books which carries examples related to communicative skills. These books were investigated according to which commucative areas were taken into account in the texts, pictures and content. However how often these skills were used in stories were also handled in this study. The results reveal that there are 186 sentences that contains commucative values in the Ayşegül books. These sentences include 36 empathy, 78 self-disclosure, 19 I messages, 100 listening, 51 nonverbal communication, 19 conflict resolution, and 12 examples of assertiveness. Consequently this distribution demonstrates that the proportion of empathy is 1 percent, self-disclosure is 2 percent, I messages 0 percent, listening 2 percent, non-verbal communication 1 percent, conflict resolution 0 percent and assertiveness 0 percent in those books. It is clear that listening has the highest proportion among communicative skills. Self-disclosure and nonverbal communication have the second and third place whereas empathy follows them.
Collections