Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevresel vatandaşlık düzeylerinin incelenmesi ve sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin durumu ile karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Kayacılar, Cengiz | |
dc.contributor.author | Erdilmen, Şule | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:15Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669407 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı ve eğitim fakültesindeki diğer lisans programlarındaki öğrencilerin çevresel vatandaşlık durumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Araştırma betimsel bir desene sahiptir. Toplam beş adet bağımsız değişkenle 39 adet farklı tipte sorulardan oluşan ?Öğretmen Adayı Çevresel Vatandaşlık Ölçeği? ile veriler toplanmıştır. ?Öğretmen Adayı Çevresel Vatandaşlık Ölçeği? World Wildlife Fund kuruluşu tarafından, Malezya ülkesi genelinde gerçekleştirilen bir tarama çalışmasından uyarlanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 17.0 (Statistical Parckages for Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın ölçeği, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesine devam eden 2019 öğrenciye uygulanmıştır. Dağıtılan anketten geri dönen 874'ü analiz edilmiştir. Bu sayede Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programına devam eden öğrenciler ile diğer bölümlere devam eden öğrenciler kıyaslanabilmiştir.Verilerin analizine göre öğretmen adaylarının, bölümlerine göre genel kültür düzeylerinin,çevre eğitimi yapmaya hazırbulunuşluk durumlarının ve çevre bilgisi kazanma eğilimlerinin farklılaştığı; çevresel yayınları takip sıklığına göre çevreci davranışta bulunma durumlarının, çevresel ilgi durumlarının, çevre eğitimi yapmaya hazırbulunuşluk durumlarının ve çevre bilgisi kazanma eğilimlerinin farklılaştığı; cinsiyetlerine göre çevresel kaygı durumlarının farklılaştığı tespit edilmiştir.Diğer değişkenlere göre anlamlı bir fark görülmemiştir. Bu bulgulara dayanarak, öğretmen yetiştirme programları ve öğretmen adaylarının çevresel vatandaşlık durumlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to study the environmental citizenship states of social studies undergraduate program students and the students from other undergraduate programs in the education faculty in terms of several variables.Study has a descriptive figure. Datas were collected through ?Preservice Teachers Environmental Citizenship Scale? which consists of five independent variant and 39 different type of questions.?Preservice Teacher Environmental Citizenship Scale? was adopted from a study that was applied by World Wildlife Fund Organization across Malesia. SPSS 17.0 (Statistical Packages for Social Sciences) package program was used for analyzing the datas. Scale of the research was applied to 2019 students going on their education in Niğde University Education Faculty during 2011-2012 education year. 874 of the given questionnaires were analyzed. So that the students going on Social Studies could be compared with the students from other departments.According to the analyses of the data preservice teachers? general knowledge levels, readiness states to give environmental education and their tendency to gain environmental information changes depending on their departments; their tendency to take environmental actions, environmental care states, readiness states to give environmental education and their tendency to gain environmental knowledge change depending on their frequency to follow environmental publications; it was also detected that their environmental care changes depending on their sexes.There were no significant differences in terms of other vaiables. On the basis of these findings, some suggestions were made in order to provide improvements in teacher training programs and preservice teachers? environmental citizenship states. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevresel vatandaşlık düzeylerinin incelenmesi ve sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin durumu ile karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Study of the environmental citizenship levels of students of Niğde University Education Faculty and comparison of it with the level of students of teaching of social studies undergraduate program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Citizenship | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Environmental citizenship | |
dc.identifier.yokid | 436921 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314779 | |
dc.description.pages | 194 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |