Show simple item record

dc.contributor.advisorKayacılar, Cengiz
dc.contributor.authorErdilmen, Şule
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:15Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:15Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669407
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı ve eğitim fakültesindeki diğer lisans programlarındaki öğrencilerin çevresel vatandaşlık durumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Araştırma betimsel bir desene sahiptir. Toplam beş adet bağımsız değişkenle 39 adet farklı tipte sorulardan oluşan ?Öğretmen Adayı Çevresel Vatandaşlık Ölçeği? ile veriler toplanmıştır. ?Öğretmen Adayı Çevresel Vatandaşlık Ölçeği? World Wildlife Fund kuruluşu tarafından, Malezya ülkesi genelinde gerçekleştirilen bir tarama çalışmasından uyarlanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 17.0 (Statistical Parckages for Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın ölçeği, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesine devam eden 2019 öğrenciye uygulanmıştır. Dağıtılan anketten geri dönen 874'ü analiz edilmiştir. Bu sayede Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programına devam eden öğrenciler ile diğer bölümlere devam eden öğrenciler kıyaslanabilmiştir.Verilerin analizine göre öğretmen adaylarının, bölümlerine göre genel kültür düzeylerinin,çevre eğitimi yapmaya hazırbulunuşluk durumlarının ve çevre bilgisi kazanma eğilimlerinin farklılaştığı; çevresel yayınları takip sıklığına göre çevreci davranışta bulunma durumlarının, çevresel ilgi durumlarının, çevre eğitimi yapmaya hazırbulunuşluk durumlarının ve çevre bilgisi kazanma eğilimlerinin farklılaştığı; cinsiyetlerine göre çevresel kaygı durumlarının farklılaştığı tespit edilmiştir.Diğer değişkenlere göre anlamlı bir fark görülmemiştir. Bu bulgulara dayanarak, öğretmen yetiştirme programları ve öğretmen adaylarının çevresel vatandaşlık durumlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to study the environmental citizenship states of social studies undergraduate program students and the students from other undergraduate programs in the education faculty in terms of several variables.Study has a descriptive figure. Datas were collected through ?Preservice Teachers Environmental Citizenship Scale? which consists of five independent variant and 39 different type of questions.?Preservice Teacher Environmental Citizenship Scale? was adopted from a study that was applied by World Wildlife Fund Organization across Malesia. SPSS 17.0 (Statistical Packages for Social Sciences) package program was used for analyzing the datas. Scale of the research was applied to 2019 students going on their education in Niğde University Education Faculty during 2011-2012 education year. 874 of the given questionnaires were analyzed. So that the students going on Social Studies could be compared with the students from other departments.According to the analyses of the data preservice teachers? general knowledge levels, readiness states to give environmental education and their tendency to gain environmental information changes depending on their departments; their tendency to take environmental actions, environmental care states, readiness states to give environmental education and their tendency to gain environmental knowledge change depending on their frequency to follow environmental publications; it was also detected that their environmental care changes depending on their sexes.There were no significant differences in terms of other vaiables. On the basis of these findings, some suggestions were made in order to provide improvements in teacher training programs and preservice teachers? environmental citizenship states.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNiğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevresel vatandaşlık düzeylerinin incelenmesi ve sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin durumu ile karşılaştırılması
dc.title.alternativeStudy of the environmental citizenship levels of students of Niğde University Education Faculty and comparison of it with the level of students of teaching of social studies undergraduate program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmCitizenship
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmEnvironmental citizenship
dc.identifier.yokid436921
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314779
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess