Kuruma dayalı aile eğitim programlarının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okul başarılarına etkileri
dc.contributor.advisor | Özkan, Recep | |
dc.contributor.author | Yildirim, Mesut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:14Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669401 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı kuruma dayalı aile eğitim programlarının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okul başarılarına etkisini belirlemektir. Çalışma 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Batman ilinde yer alan Tüpraş İlköğretim Okulunun 5. sınıfında öğrenim görmekte olan 66 öğrenci ve deney grubunda yer alan 33 öğrenci velisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma karma modelde nicel ve nitel veriler toplanarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel kısmı deneysel modelde, ön test son test kontrol gruplu desene göre yapılmıştır. Araştırmada deney grubunda yer alan öğrenci velilerine uygulanan 8 oturumluk aile eğitim programı öncesi ve sonrası, tüm öğrencilere ön test-son test olarak araştırmacı tarafından geliştirilen öğrenci başarı testi uygulanmıştır. Araştırmanın nitel kısmında ise, başarı testlerinden elde edilen bulguları desteklemek ve çalışma verilerini daha zengin kılmak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile öğrenci velileriyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Ön test ve son test olarak uygulanan başarı testlerinden elde edilen veriler üzerinde madde analizlerinin yanı sıra, bağımsız gruplar t-testi ve eşli gruplar t-testi analizleri yapılmıştır. Aile eğitim programına katılan veliler ile gerçekleştirilen görüşmeler aracılığıyla toplanan veriler ise betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiş ve elde edilen değerler frekans ve yüzde analizleri ile sunulmuştur. Araştırmada aileleri, aile eğitim programına katılan deney grubu öğrencileri ile aileleri bu programa katılmayan kontrol grubu öğrencilerinin ön test puan ortalamaları arasında anlamlı fark bulunmazken; her iki grubun son test puan ortalamaları arasında deney grubunun lehine anlamlı fark görülmüştür. Ayrıca kontrol grubu öğrencilerinin ön test ve son test puan ortalamaları arasında anlamlı fark görülmezken; deney grubu öğrencilerinin ön test-son test puan ortalamaları arasında anlamlı farklılığın olduğu ve bu farklılığın aile eğitim programı sonrası deney grubu öğrencilerine uygulanan son test puanlarının program öncesi uygulanan ön test puanlarından daha yüksek olmasından kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçların yanı sıra araştırmaya katılan velilerin tamamının görüşleri doğrultusunda, uygulanan ?Okul Başarısı Aile Eğitim Programı'nın ailelere olumlu katkılar sağlama konusunda etkili bir program olduğu ve okul başarısına yönelik aile eğitimi için yeterli bir program olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The rationale of this research is to determine the effects of the institution-based family training programs on the fifth grade primary school students' academic achievement. The study was conducted at Tüpraş Elementary School in Batman in 2010-2011 academic year. The participants of the study are 66 fifth grade students at Tüpraş Elementary School and parents of 33 students in the experimental group. The research is carried out with the mixed model which uses quantitative and qualitative designs together. The quantitative part of the research was based on experimental model and as an experimental model the ?pre and post test with control group? has been used. In the research for collecting the quantitative data, while ?student achievement test-1? was given as pre test to both groups before the family training program, ?student achievement test-2? was applied as a post test after the program. In the research, the qualitative data were collected with the semi-structural interview technique. The quantitative data were evaluated by item analyze, t-test for dependent groups and t-test for independent groups. In the analysis of the semi-structural interviews descriptive analysis technique was used. In the numerical analysis of the research papers, findings were presented quantitatively by using frequency. The findings of the study show that whereas there is no significant difference between the pre-test scores of both control and experimental groups in the ?student achievement test? evaluation, there is significant difference in favor of the experimental group in the post-test. Additionally, whereas there is no significant difference between the mean scores of pre-test and post-test of the control group, there is significant difference between the mean scores of pre-test and post-test of the experimental group. It has come to conclusion that the difference results from the fact that the post-test results of the experiment group after the family training program is higher than the pre-test results before the program. Besides these results, in accordance with the perspectives of all the families having participated in the research it has been concluded that `School Achievement-Oriented Family Training Program? is effective in that it makes positive contribution to the families and it is a sufficient program for the school achievement-oriented training of families. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kuruma dayalı aile eğitim programlarının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okul başarılarına etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of the institution-based family training programs on the 5th grade primary school students' academic achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Family education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | School achievement | |
dc.identifier.yokid | 437451 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314791 | |
dc.description.pages | 194 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |