Türkçe öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitim ve teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | İşeri, Kamil | |
dc.contributor.author | Kahraman, Eser | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:10Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669370 | |
dc.description.abstract | İçinde bulunduğumuz bilgi ve teknoloji çağında teknolojik yenilikler hızla artmaktadır. Bu doğrultuda teknolojinin eğitimde kullanılması kaçınılmaz bir hal almıştır. Eğitimin uygulayıcısı rolünde bulunan öğretmenlerin de eğitimde teknolojiyi kullanmaları önemli bir unsur olarak göze çarpmaktadır. Gelişmekte olan dünyada sanayileşmiş ve bilgiye dayalı ülkelerde öğretmenin, teknolojiyi eğitimde kullanmanın anahtarıdır olduğunu göstermiştir.Bu çalışmada, Türkçe öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ve teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada veriler, A. Arslan (2006) tarafından geliştirilen ?Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği? ve Kıyıcı?nın (2008) geliştirdiği ?Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği? kullanılarak toplanmıştır. Araştırma evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim döneminde Niğde İlinde görev yapan Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ve teknolojiye yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Bilgisayar destekli eğitim, eğitim teknolojisi, tutum, Türkçe öğretmeni. | |
dc.description.abstract | Technological innovations were in the age of information and technology is increasing rapidly. In this context the use of technology in education has become inevitable. Education, the role of the practitioner to use technology as an important element in the education of teachers are outstanding. Industrialized countries in the developing world and knowledge-based teacher, has shown that the key to using technology in education.In this study, Turkish teachers' attitudes towards computer-based training and technology to examine the relationship between. The data in this study is a descriptive study, A. Arslan (2006) developed the | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitim ve teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Turkish teachers 'attitudes towards computer education and technology of the relationship between | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.identifier.yokid | 10012506 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 347194 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |