Show simple item record

dc.contributor.advisorUçgun, Duygu
dc.contributor.authorGülsoy, Tuba
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:09Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:09Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669358
dc.description.abstractBu araştırmada 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirmede eğitsel oyunların etkisi araştırılmıştır. Araştırma 5 bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm ?Giriş? bölümüdür. Bu bölümde araştırmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları, sınırlılıkları belirlenmiş ve daha önce yapılmış çalışmalar hakkında bilgi verilmiştir. 2. bölümde araştırmanın yöntemi, evren ve örneklemi, veri toplama tekniği ve verilerin analizi hakkında gerekli bilgiler verilmiştir. 3. bölümde kelime hazinesi ve eğitsel oyunla ilgili literatür bilgileri yer almaktadır. 4. bölümde araştırmanın bulgularına, 5. bölümde ise araştırmanını sonuçları ve önerilerine yer verilmiştir.Araştırmada ` Öntest ve Sontest Kontrol Gruplu Seçkisiz Desen` kullanılmıştır. Araştırma Niğde il merkezindeki 19 Mayıs İlköğretim Okulunun 6. sınıfında öğrenim gören 60 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubu olarak ayrılan iki grup seçkisiz olarak belirlenmiştir. Araştırmada denencelerin sınanması için gerekli olan veriler; araştırmacı tarafından geliştirilen iki seçenekli otuz üç sorudan oluşan uygulama anketi ile elde edilmiştir. Uygulama anketi, öntest ve sontest şeklinde, deneysel işlemin başında ve sonunda olmak üzere, öğrencilere iki kez uygulanmıştır. Uygulama sonrasında elde edilen veriler, SPSS (statistical package for sucial sciences) istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde deney ve kontrol gruplarındaki öğrenciler arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek amacıyla ?T-test?i kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, `Oyun ve Etkinliklerle Öğretim`in uygulandığı deney grubu ile `Geleneksel Öğretim`in uygulandığı kontrol grubu arasında, deney grubu lehine anlamlı farklar bulunmuştur. Eğitsel oyunların kullanıldığı grubun daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, kişi ve kurumlara ışık tutabilecek önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study grade students investigated the effect of educational games to develop vocabulary.The research consists of five chapters. The first part is the `Introduction` section. In this section, the research problem, purpose, significance, assumptions, limitations previously are determined and are given information about the studies.In 2nd section;The necessary information about research method, population and sampling, data collection and data analysis technique is given. In 3rd section ;the information about vocabulary and part of the literature on educational play is given. In 4th section, the findings of the study, in 5th section the the result and recommendations are presented. In the study `Pattern randomized pretest and posttest controlled group` is used. The research in Niğde in May 19 Primary School was carried out on 60 students studying in the 6thgrades.The both groups were randomly allocated to two groups.The data needed to test the research hypotheses, thirty-three questions developed by the authors of the two-choice questionnaire was obtained with the application. Practice survey, in the form of pre-and post-test, the experimental procedure, including the press, and finally, was applied to the students twice. The data obtained after the application, SPSS (Statistical Package for social sciences) were analyzed using a statistical software package.The `T-test` was utilized in order to determine whether there is statistically significant difference between the experimental and control student groups in analyzing the data.According to the findings of the research, `Games and action-training` in the experimental group and the `Traditional Method` is applied in between the control group, no significant differences were found in favor of the experimental group. The group concluded that the use of educational games to be more successful. According to the findings, suggestions were made to shed light on people and institutions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisi
dc.title.alternativeThe impact of educational games on development of 6th grade students vocabulary
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10020353
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345620
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess