Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Damla
dc.contributor.authorKilinç, Rüstem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:09Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:09Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669353
dc.description.abstractAraştırmada, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri (GSSL) viyola dersi kapsamında Türk müziği öğretimine yönelik öğretmen görüşlerinin tespit edilmesi ve bu tespitler doğrultusunda GSSL viyola dersi kapsamında daha nitelikli Türk müziği öğretimi gerçekleştirilebilmesi için öneriler sunulması amaçlanmaktadır.Bu amaç doğrultusunda; GSSL viyola öğretmenlerinin konuya yönelik lisans eğitimlerinin GSSL viyola derslerine kaynaklık etme durumu, GSSL viyola öğretim programının Türk Müziği eğitimine yönelik yaklaşımı, GSSL viyola ders kitabındaki etüt ve eserlerin nicel ve nitel yeterlilikleri, GSSL viyola ders kitabı dışında kullanılan yardımcı kaynaklar, öğrencilerinin Türk müziği konularına yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri ve istenilen kazanımlara ulaşabilme durumları incelenmiştir. Araştırma betimsel niteliktedir. İlgili veriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda; GSSL viyola öğretmenlerinin mevcut lisans eğitimlerinin GSSL viyola dersi Türk müziği konularına kaynaklık etmediği, viyola öğretim programında yer alan Türk müziği konularının, ders kitabında yer alan etüt ve eserler ile yardımcı kaynakların istenilen kazanımlara ulaştırmada yetersiz olduğu, öğrencilerin, Türk müziği konularını öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk düzeylerinin yetersiz olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri (GSSL), Viyola Eğitimi, Türk Müziği Eğitimi, GSSL öğretmenleri, GSSL ders kitapları
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out the teachers? impressions towards Turkish Music in the scope of viola lesson at Fine Arts and Sports High Schools and to make suggestions so as to increase the quality of Turkish Music teaching considering the findings.In the light of this aim, whether viola teachers make use of their knowledge they get during bachelor?s degree training or not, the approach of viola syllabus at FASHS towards Turkish Music teaching, qualitative and quantitative proficiency of etudes and works in the viola coursebook, complementary materials used in the viola lessons, the students? readiness level for Turkish Music learning and if the students reach the desired level or not have been studied thoroughly.This is a descriptive study. All data pertaining to the study have been collected through a semi-structured interview form developed by the researcher in accordance with expert views. In the light of these findings, it is found out that teachers donot make use of their knowledge which they get through their bachelor?s degree training program, Turkish music subjects in viola lesson syllabus, etudes and works in the coursebook and complementary materials are insufficient in making the students reach the desired level and the students? readiness level is not enough.Key Words: Fine Art and Sports High Schools, Viola Training, Turkish Music Training, FASHS teachers, FASHS course books.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar ve spor liseleri 9. sınıf viyola eğitiminde Türk müziği öğretimine yönelik öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers' views on teaching Turkish music in viola education at 9th grades at high school of fine art and sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmViola
dc.subject.ytmHigh schools of fine arts and sports
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10000595
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330461
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess