Çizgi filmlerin görsel sanatlar dersi açısından önemi hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.contributor.advisor | Okan Akın, Nalan | |
dc.contributor.author | Özeskici, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:07Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669340 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile çizgi filmlerin görsel sanatlar dersi açısından önemi hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri incelenmiştir. Çocukluk döneminden başlayarak yetişkin olma sürecinde bile insanların dikkatinin çeken çizgi filmlerin eğitim süreci içinde önemli olabileceği araştırmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Araştırmada nitel yöntem kullanılmış olup, araştırma verileri görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye' nin çeşitli il ve ilçelerindeki okullarda görev yapan Görsel Sanatlar Öğretmenleri ile Niğde Üniversitesi Resim-İş Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Görüşmede kullanılan veri toplama aracı 9 sorundan oluşmuş olup, güvenilirliği için uzman görüşleri alınmıştır. Araştırma ışığında; çizgi filmlerin, görsel sanatlar, sanat ilke ve elemanları ile ilişki içerisinde olduğu, özellikle görsel kültür açısından öğrencilerin sanatsal algısını arttıran çizgi filmlerin eğitim alanında kullanılmasının görsel sanatlar dersini eğlenceli ve ilginç bir hale getirebileceği, çocukların sanatsal ve kişisel gelişimi için çizgi filmlerin önemli olan katkısının göz ardı edilemeyecek bir gerçek olduğu, öğrencilerin sanatsal alandaki becerilerini geliştirmek için çizgi filmlerin sunduğu; görsel kültür, kültür, yaratıcılık, sosyal ilişkiler, iletişim alanlarının birbiri ile bağlantılı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Görsel Sanatlar, Çizgi Film, Sanat Eğitimi, Eğitim, Görsel Kültür | |
dc.description.abstract | This research examines the significance and importance of cartoon(animation) films in terms of visual arts courses as perceived by instructors and students. Potential contribution of cartoons which influence individuals from childhood to adulthood to the education process constitutes the foundation of this research. Study utilized quantitative research method based on data obtained through interview techniques. The research sample group participants consist of Visual Arts Teachers currently on active duty in various provincial and district schools, and 4th Grade Students of Visual-Manual Arts Department at Niğde University. Data collection medium used in the interviews contained 9 questions and their reliability was assessed by field specialists. Research revealed that the cartoon films are interrelated with visual arts, art principles and elements. In particular, it was observed that animation films which increase students' artistic perceptions in terms of visual culture may render the visual arts courses more entertaining and interesting. Among the conclusions reached are that the reality of cartoon films' effects on children's artistic and personal development can not be ignored, and that the visual culture, culture, creativity, social relationships and areas of communication are interconnected in terms of visual arts skills development of students.Key Words: Visual Arts, Cartoon Film, Animation, Art Education, Education, Visual Culture | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çizgi filmlerin görsel sanatlar dersi açısından önemi hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri | |
dc.title.alternative | Instructor and student opinions on the importance of cartoon films in visual arts course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Visual culture | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Animated film | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10026711 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 357543 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |