Show simple item record

dc.contributor.advisorOkan Akın, Nalan
dc.contributor.authorÖzeskici, Deniz
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:07Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669340
dc.description.abstractBu araştırma ile çizgi filmlerin görsel sanatlar dersi açısından önemi hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri incelenmiştir. Çocukluk döneminden başlayarak yetişkin olma sürecinde bile insanların dikkatinin çeken çizgi filmlerin eğitim süreci içinde önemli olabileceği araştırmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Araştırmada nitel yöntem kullanılmış olup, araştırma verileri görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye' nin çeşitli il ve ilçelerindeki okullarda görev yapan Görsel Sanatlar Öğretmenleri ile Niğde Üniversitesi Resim-İş Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Görüşmede kullanılan veri toplama aracı 9 sorundan oluşmuş olup, güvenilirliği için uzman görüşleri alınmıştır. Araştırma ışığında; çizgi filmlerin, görsel sanatlar, sanat ilke ve elemanları ile ilişki içerisinde olduğu, özellikle görsel kültür açısından öğrencilerin sanatsal algısını arttıran çizgi filmlerin eğitim alanında kullanılmasının görsel sanatlar dersini eğlenceli ve ilginç bir hale getirebileceği, çocukların sanatsal ve kişisel gelişimi için çizgi filmlerin önemli olan katkısının göz ardı edilemeyecek bir gerçek olduğu, öğrencilerin sanatsal alandaki becerilerini geliştirmek için çizgi filmlerin sunduğu; görsel kültür, kültür, yaratıcılık, sosyal ilişkiler, iletişim alanlarının birbiri ile bağlantılı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Görsel Sanatlar, Çizgi Film, Sanat Eğitimi, Eğitim, Görsel Kültür
dc.description.abstractThis research examines the significance and importance of cartoon(animation) films in terms of visual arts courses as perceived by instructors and students. Potential contribution of cartoons which influence individuals from childhood to adulthood to the education process constitutes the foundation of this research. Study utilized quantitative research method based on data obtained through interview techniques. The research sample group participants consist of Visual Arts Teachers currently on active duty in various provincial and district schools, and 4th Grade Students of Visual-Manual Arts Department at Niğde University. Data collection medium used in the interviews contained 9 questions and their reliability was assessed by field specialists. Research revealed that the cartoon films are interrelated with visual arts, art principles and elements. In particular, it was observed that animation films which increase students' artistic perceptions in terms of visual culture may render the visual arts courses more entertaining and interesting. Among the conclusions reached are that the reality of cartoon films' effects on children's artistic and personal development can not be ignored, and that the visual culture, culture, creativity, social relationships and areas of communication are interconnected in terms of visual arts skills development of students.Key Words: Visual Arts, Cartoon Film, Animation, Art Education, Education, Visual Cultureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleÇizgi filmlerin görsel sanatlar dersi açısından önemi hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeInstructor and student opinions on the importance of cartoon films in visual arts course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVisual culture
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmAnimated film
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10026711
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357543
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess