Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Salih
dc.contributor.authorGevenç, Sefakat
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:07Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669338
dc.description.abstractBu araştırmada sosyal bilgiler öğretiminde fıkra kullanmanın öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ön-test, son-test, kontrol ve deney gruplu deneysel bir çalışma yapılmıştır. Ünite olarak `Türk Tarihinde Yolculuk` ünitesi seçilmiştir. Araştırmadan önce verileri toplamak amacıyla bir başarı testi geliştirilmiştir. Bu başarı testi uzman kişilerin görüşleri alınarak, ünitenin tüm kazanımlarını karşılayacak şekilde araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Hazırlanan bu test deney ve kontrol grubuna hem araştırma öncesinde hem de araştırmanın bitiminde uygulanmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılı Ağrı ili Tutak ilçesi Gazi Ortaokulu'nda öğrenim gören 7. sınıf öğrencileri arasından tesadüfen seçilen iki grupla bizzat araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu grubun bir tanesi deney grubu bir tanesi de kontrol grubu olarak atanmıştır. Araştırma öncesinde hazırlanan başarı testi ön-test olarak iki gruba da uygulanmış, iki grubun da başarı düzeyinin birbirine yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ardından deney grubuna ilgili ünitedeki kazanımlar fıkralarla desteklenerek verilmeye çalışılmıştır. Kontrol grubunda ise geleneksel yöntemler kullanılarak bir öğretim yapılmıştır. Araştırmanın bitiminde ise iki gruba da aynı başarı testi uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemleri SPSS programına göre analiz edilmiş, yorumlarda ise t testinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise fıkra kullanılarak yapılan sosyal bilgiler öğretiminde deney grubunun başarı düzeyinin, geleneksel yöntemle öğretim yapılan kontrol grubundan daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, Akademik Başarı, Fıkra, Fıkra Kullanımı.
dc.description.abstractAt is study, it was studied to determine the effects of using toke on academic success of students in social sciences aducation. For this purpase an experimental study was applied with pretest, final test, control and axperimental groups. `Journey on Turkish History` was selected as the unit. Before the survey in order to collect data, an achievement test was developed. This achievement test which was based on tehe opinions of experts was prepared to meet all the ocquisitions of tehe unit by the researcher. This achievement test was applied to control group and axperimental group before the survey and at the end of the survey. The survey was applied with two seventh grad student groups of Gazi secondary School who were selected randomly in Tutak district of Ağrı province by researcher personally in 2012-2013 academic year. One of this groups was assigened as control group and the other group was assigened as experimental group. The achievement test which was developed before the survaywas applied to both groups and it was concluded that success of the two groups was close. Afterwards, the acquisitions of the relevant unit were tried to be given with the supports of jokes to the experimental group. Control group was educated with conventional methods. At the end of the survey the same achievement test was applied to both groups. While sub-problems of the survey was analyzed acording to SPSS program, t-test was utilized fort he comments. It was concluded that the success level of experimental group whose social sciences education was applied with traditianal methods.Key Words: Social Sciences Curriculum, Academik Achievement, Joke, Joke Use.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretiminde fıkraların kullanımı
dc.title.alternativeUsing anecdotal in social science learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmJokes
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10039374
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357544
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess