Show simple item record

dc.contributor.advisorİşeri, Kamil
dc.contributor.authorDuru, Asli
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:06Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:06Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669334
dc.description.abstractTürkçe derslerinde öğrenme-öğretme süreçlerinde gerçekleştirilen yazma uygulamaları, hem öğrencilerin yazmaya karşı olumsuz tutum geliştirmelerine hem de yazmayı zor bir beceri olarak algılamalarına neden olmaktadır. Ayrıca yazma becerisi yazma sürecinde yaşanan psikolojik, dil bilgisel ve bilişsel sorunlardan dolayı da öğrencilerin genellikle en çok zorlandıkları dil becerisi olmaktadır. Türkçe öğretimindeki yazma uygulamalarında yaşanan sorunların çözümünde, süreç merkezli bir yaklaşım olarak nitelendirilen yaratıcı yazma yaklaşımının bir seçenek olabileceği düşünülmektedir.Araştırmanın çalışma grubunu Ceyhan Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı Remzi Oğuz Arık İlköğretim Okulunun 6. sınıf şubelerinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmada `Ön Test- Son Test Kontrol Gruplu` deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Smith (2005) 'te belirtilen stratejiler uygulanmış; veri toplama araçları olarak Maltepe (2006) tarafından geliştirilen `Yazılı Anlatım (Kompozisyon Yazma) Süreçlerini Yaratıcı Yazma Yaklaşımı Açısından Değerlendirme Ölçeği`, ile İşeri ve Ünal (2010) tarafından geliştirilen `Yazma Eğilimi Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmada, yaratıcı yazma yaklaşımının temel kavramları ana hatlarıyla tanıtılmış; yaratıcı yazma stratejileri uygulanarak 6. sınıf öğrencilerinin Türkçe derslerindeki yazma uygulamaları ve yazılı anlatım çalışmalarındaki yazma eğilimi ve yaratıcı yazmayı değerlendirme düzeylerindeki etkisine bakılmıştır. Yaratıcı yazma etkinliklerinin, öğrencilerin yazılı anlatım süreçlerini yaratıcı yazma yaklaşımı açısından değerlendirme düzeylerine geleneksel yöntemden daha çok etki sağladığı, yazma eğilimi açısından ise olumlu etki sağlamadığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Yazma, yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcı yazma.
dc.description.abstractWriting activities performed in learning-teaching processes in Turkish courses cause students both develop negative attitudes and perceive writing as a difficult skill. Additionally, writing skill is one of the language skills students have the most difficulty due to the psychological, grammatical and cognitive problems faced by the students in writing process. It is thought that the creative writing approach, which is accepted as a process based approach, could be an option in solving problems faced in writing activities in Turkish courses. The students studying at the 6th grades department of Remzi Oguz Arık Ceyhan Elementary School under the Directorate of National Education constitute the study group of the survey. In the study, the experimental research model with the `Pre Test – Post Test Control Group` has been used. The strategies stated by Smith (2005) are put into practice; `Yazılı Anlatım (Kompozisyon Yazma) Süreçlerini Yaratıcı Yazma Yaklaşımı Açısından Değerlendirme Ölçeği` developed by Maltepe (2006) and `Yazma Eğilimi Ölçeği` developed by İşeri and Ünal (2010) are used as data collection tools.In the study, basic concepts of creative writing approach are presented with its outline; the effects on the levels of writing tendency and creative writing skills in the studies of written expression and writing practices at the Turkish Language lectures of the 6th grade students are examined by applying creative writing strategies. Creative writing strategies are found to be more effective than traditional methods for the evaluation levels of written explanation periods of students from a creative writing approach perspective. However, no positive effect has been found from a writing tendency perspective.Key Words: Writing, creativity, creative thinking, creative writing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAltıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerini geliştirmeye yönelik stratejilerin etkililiğinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeValuation of effectiveness of strategies for improving creative writing skills of sixth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmCreative writing
dc.subject.ytmFree writing
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10049430
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid364934
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess