Görsel sanatlar eğitiminde görsel kültür kuramının kullanımı
dc.contributor.advisor | Okan Akın, Nalan | |
dc.contributor.author | Başer, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:05Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669330 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokul kurumlarında öğrenim gören 5, 6, 7, 8. sınıf öğrencilerin, Görsel Sanatlar dersinde istenilen kazanımları elde edinebilmelerinde Görsel Kültürün etkileri araştırılmıştır. Görsel Kültür sanat eğitimde içerisinde; kültürü etkileyen, estetik, işlevsel veya yüksek sanat için üretilmiş olan tüm görselleri kapsayan bir alandır ve ele alınan görselin kendisi değil, görselin birey ve toplum için ne anlamlar ürettiğidir. Görsel Çağın çocukları uyanık oldukları vaktin 3/1'ni ekran karşısında geçirerek imgelere doymaktadır. Sanat eğitimcileri Görsel Kültür Çalışmalarıyla; öğrencilere eleştirel olmaya, değer vermede ve görsel kültürde ilk bakışta görünmeyen, farklı ve çoklu anlamları ortaya çıkarmada ve yol göstermesinde yardımcı olacaktır. Bununla birlikte günümüz çağına ve yeni iletişim şekillerine adapte olmalarını ve kendilerini en iyi şekilde ifade etmelerini sağlayacak ve Post-Modern sanatı daha iyi anlamlandıracaklardır. Bu araştırmanın uygulama çalışması; Çorum ilinin Bayat ilçesinde bulunan Ömer Mülazım YBO'da yapılmıştır. İlgili okulda odak alanı sağlamak için, 80 öğrenciden oluşan bir örneklem gurubu oluşturulmuştur. Uygulama çalışması 2013-2014 eğitim öğretim dönemi boyunca sürmüştür. Araştırmanın verileri, kişi tanıma formlarından ve görüşme test formlarından elde edilmiştir. Bulgular çözümlenirken T-testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırmada bu bulgulardan elde edilen verilere göre sonuçlara varılmıştır. İlgili araştırma sonucunda öğrencilerin soruları bilme oranları artmıştır. Bu artış istatistiksel olarak da anlamlıdır.Anahtar Kelimeler: Görsel Sanatlar, Sanat Eğitimi, Görsel Kültür, Afiş | |
dc.description.abstract | In this study the effect of the Visual Culture on gaining the desired achievements of Visual Arts course over students of 5, 6, 7, 8 grades getting education at elementary schools of Ministry of Education. Visual Culture in art education covers all the visual imagery which either effects the culture or product for esthetic, function or high art and it is not the image to be discussed but the meaning it stands for the public. Children of the visual age are full with the images by spending 3/1 of their awake time in front of screen. Art educators will help and guide the students to be critical, to be evaluative, and to discover the different and multiple meanings which cannot be detected with first glimpse. Furthermore; this will help them to adapt themselves to contemporary world and new communication types and they will interpret post-modern art in a better way which will help them to express themselves in the best way.This study was conducted at Ömer Mülâzım YBO (Regional Boarding School) located at Bayat a province of Çorum. A sample group was formed out of 80 students. The research proceeded through the 2013-2014 academic year. The research data was obtained from a demographic information form and interviews. T -test and ANAVO test were used for the analysis of the findings. The findings were gathered according to this data. After the present study, the rate of correct answers by the students increased. This increase is statistically significant.Key Words: Visual Arts, Art Education, Visual Culture, Poster | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Görsel sanatlar eğitiminde görsel kültür kuramının kullanımı | |
dc.title.alternative | The use of visual culture theory in visual art education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sign | |
dc.subject.ytm | Posters | |
dc.subject.ytm | Visual culture | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Cultural facts | |
dc.subject.ytm | Visual culture | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.identifier.yokid | 10027815 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395306 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |