dc.contributor.advisor | Bulut, Damla | |
dc.contributor.author | Tan, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:02Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669317 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın temel amacı, Güzel Sanatlar Liselerinin (GSL) müzik bölümünde öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarını incelemektir. Bunun yanında öğrenci tutumlarının; Öğrenim gördüğü GSL'ye, öğrenim şekline, devam ettikleri sınıf düzeyine, cinsiyete, ortaokuldaki müzik derslerine branşı müzik olan öğretmenin girme durumuna, GSL'ye girmede etken olan kişiye, GSL'ye başlamadan önce çalınan çalgıya, anne eğitim durumuna, baba eğitim durumuna, ailede müzikle ilgilenen birinin bulunup bulunmamasına, ailede müzikle ilgilenenlerin yakınlık derecesine ve müzik alan bilgisi derslerinin önemine ilişkin algılamalarına göre farklılık durumunu ortaya koymak amaçlanmıştır.Araştırma tarama modelinde, betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın evrenini Türkiye'de mesleki müzik eğitimi veren GSL'nin 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören müzik bölümü öğrencileri, örneklemini ise 2014-2015 eğitim öğretim yılında 7 coğrafi bölgeden random yöntemiyle belirlenen Aksaray, Çanakkale Hüseyin Akif Terzioğlu, Erzurum, Eskişehir, İzmir Işılay Saygın, Kayseri Fevziye Memduh Gürgüpoğlu, Kocaeli, Kütahya, Malatya Abdulkadir Eriş, Niğde, Sivas Muzaffer Sarı Sözen, Tekirdağ, Tokat ve Van GSL'nin müzik bölümü 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 989 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma ile ilgili veriler Güdek (2008) tarafından geliştirilen Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğiyle toplanmıştır. İki bölümden oluşan ölçeğin birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümde ise müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla `Sevgi-Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutlarına ilişkin toplam 19 tutum ifadesine yer verilmiştir.Araştırma bulguları doğrultusunda GSL'de öğrenim gören öğrencilerin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik görüşlerinin; Genel tutum puanlarının kararsızım olduğu, genel tutumlarının `Sevgi-Adanmışlık` alt boyutunda katılmam, `Değer` alt boyutunda ise katılırım olduğu, öğrenim görülen GSL'ye göre `Sevgi-Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, öğrenim şekline göre `Sevgi- Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluşmadığı, öğrenim gördüğü sınıfa göre `Sevgi Adanmışlık` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluşmadığı, `Değer` alt boyutunda ise anlamlı bir farklılık oluştuğu, cinsiyete göre `Sevgi- Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluşmadığı, ortaokuldaki müzik derslerine branşı müzik olan öğretmenin girme durumuna göre `Sevgi- Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluşmadığı, GSL'ye girmede etken olan kişiye göre `Sevgi- Adanmışlık` ve Değer alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, GSL'ye başlamadan önce çalınan çalgıya göre `Sevgi- Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, anne eğitim durumuna göre `Sevgi- Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, baba eğitim durumuna göre `Sevgi- Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, ailede müzikle ilgilenen birinin bulunup bulunmaması durumuna göre `Sevgi- Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluşmadığı, ailede müzikle ilgilenenlerin yakınlık derecesine göre `Sevgi- Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluşmadığı, müzik alan bilgisi derslerinin önemine ilişkin algılamalarına göre `Sevgi- Adanmışlık` ve `Değer` alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu sonuçlarına ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The main aim of this search is to analyse the 1st, 2nd, 3rd and 4th grade Fine Art High School (FAHS) students' attitudes towards Music Teaching Profession. What is more intended to study in this search is, the attitudes of the students towards the concepts of the importance of the Music Teaching subjects may change according to some factors; The FAHS at which the student studies, The Education Style, The Class level, Gender, The Fact that during the secondary school student had a music teacher whose profession is music or not, The person who has influence on the student to enter the FAHS exams, The instrument played before starting the FAHS, The Educational Backgrounds of the parents, If there is person in the family who is interested in music or not, the degree of the people who are interested in music.In terms of the Scan Model, This Search is a descriptive field study. The population of the search are the 1st, 2nd, 3rd and 4th grade students of FAHS which provide training for professional music education in Turkey, and the sample of the search that were chosen randomly in 2014/2015 Academic year from 7 regions are the 1st, 2nd, 3rd and 4th grade 989 FAHS students studying at; Aksaray, Çanakkale Hüseyin Akif Terzioğlu, Erzurum, Eskişehir, İzmir Işılay Saygın, Kayseri Fevziye Memduh Gürgüpoğlu, Kocaeli, Kütahya, Malatya Abdulkadir Eriş, Niğde, Sivas Muzaffer Sarı Sözen, Tekirdağ, Tokat, and Van Fine Arts High Schools.The data related to the search have been gathered with The Scale of Attitudes towards The Music Teaching Profession developed by Güdek (2008). The scale consists of two parts. The first part has coverage of the personal information, the second part has coverage of 19 total attitude expressions related to the sub-dimensions of the `Love-Commitment and `Value`alue` (`Love and Commitment``Value`) aiming to determine the attitudes of the Candidates of Music Teachers towards the music teaching profession.According to the findings of the search, the fact that the views of the students studying FAHS towards the Music Teaching Profession change dramatically, has been observed. These findings are; General Attitudes Scores are ` I am not sure` , General Attitudes under the `Love and Commitment` sub-dimensions are `I disagree`, however it is `I agree ` under `Value` sub dimension, According to The FAHS at which the student studies, there happens a significant difference under `Love and Commitment` and `Value` sub-dimensions, According to the the Education Style, there does not happen a significant difference under `Love and Commitment` and `Value` sub-dimensions, According to The Class level there does not happen a significant difference under `Love and Commitment` sub-dimensions, however there happens a significant difference under `Value` sub-dimension, According to Gender there does not happen a significant difference under `Love and Commitment` and `Value` sub-dimensions, According to The Fact that during the secondary school student had a music teacher whose profession is music or not, there does not happen a significant difference under `Love and Commitment` and `Value` sub-dimensions, According to The person who has influence on the student to enter the FAHS exams, there happens a significant difference under `Love and Commitment` and `Value` sub-dimensions, According to The instrument played before starting the FAHS, there happens a significant difference under `Love and Commitment` and `Value` sub-dimensions, According to The Educational Backgrounds of the parents, there happens a significant difference under `Love and Commitment` and `Value` sub-dimensions, According to If there is person in the family who is interested in music or not, there does not happen a significant difference under `Love and Commitment` and `Value` sub-dimensions, According to the degree of the people who are interested in music there does not happen a significant difference under `Love and Commitment` and `Value` sub-dimensions, According to the Students' concepts of the importance of the Music Teaching subjects there happens a significant difference under `Love and Commitment` and `Value` sub-dimensions, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analysis of the fine arts high school students' attitudes towards the music teaching profession | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Fine arts high schools | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 10047301 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 430496 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |