dc.contributor.advisor | Sağnak, Mesut | |
dc.contributor.author | İlhan, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:01Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669313 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ilk ve orta okullarda görev yapan öğretmenlerin kullandıkları disiplin stillerini ve yaratıcılığı destekleyen öğretmen davranışlarını belirlemek, öğretmenlerin kullandıkları disiplin stillerinin ve yaratıcılığı destekleme düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek, disiplin stilleri ile yaratıcılık arasındaki ilişkiyi belirlemek ve disiplin stillerinin yaratıcılığı yordayıp yordamadığını incelemektir.Araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2014/2015 eğitim öğretim yılında Kayseri ili, Melikgazi ilçesi, Kayseri Milli Eğitim Müdürlüğünde görev yapan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise 13 okuldan yansız olarak seçilen 441 sınıf ve branş öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Tomal (1999, 2000) tarafından geliştirilen `Öğretmen Disiplin Stilleri Envanteri` ve Soh (2000) tarafından geliştirilen `Yaratıcılığı Destekleyen Öğretmen Davranışları İndeksi` kullanılmıştır. Veriler yüzde, frekans, ortalama, tek yönlü varyans analizi, LSD, Tukey, t testi, Pearson Momentler çarpımı korelasyonu ve regresyon analizi tekniği kullanılarak yorumlanmıştır.İlk ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin disiplin stillerinden en çok destekleyici disiplin stilini kullandıkları saptanmıştır. İlk ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin yaratıcılığı destekleme düzeyleri bakımından, hayal kırıklığı alt boyutu en yüksek ortalamaya sahiptir. Öğretmenlerin disiplin stilleri alt boyutlarından, destekleyici, uzlaşmacı, görüşmeci ve boş verici boyutlar ile bağımsızlık, bütünleştirme, güdüleme, yargılama, esneklik, değerlendirme, sorgulama, fırsat verme, hayal kırıklığı arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Zorlayıcı boyut ile bağımsızlık, bütünleştirme, yargılama, esneklik, değerlendirme, sorgulama, fırsat verme, hayal kırıklığı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğretmenlerin sahip olduğu disiplin stillerinin, onların yaratıcılığı destekleme davranışlarını anlamlı ve pozitif yönde yordamakta olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sınıf yönetimi,disiplin, öğretmen disiplin stilleri, yaratıcılık, yaratıcılığı destekleme | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the disciplinary styles of primary and secondary teachers and teacher behaviors support creativity, to identify the levels of discipline styles and supporting creativity if differentiate according to various variables, to identify the relationship between discipline styles and the creativity and also to examine if discipline styles predict creativity or not.In this investigation, description research method was used. This study is consist of the questionnaire studies that applied to branch teachers and 441 classroom teacher of 2014-2015 Educational Year in Kayseri and central country at Kayseri National Education Directorate. As data collection tool, ` Teacher Discipline Styles Inventory` develped by Tomal (1999, 2000), ` Supporting Creativity Index of Teachers' Behaviors` imprived by Soh (2000) were used. Datas were commented by using percent, frequency, average, one way variances analysis, LSD, Tukey, t-test, the Pearson Moments Correlation Coefficient and regression analyse technique.It was found that the supporting disciplinary styles were mostly used among disciplinary behaviors among disciplinary styles used by primary and secondary teachers. In terms of levels supporting creativitiy used by primary and secondary teachers, frustration subscales has the highest average.A positive relationship was found between independent, integration, motivation, jungment, flexibility, evaluation, qusetion, opportunities, frustration and disciplinary styles of teachers dimensions of bottom size other than dimensions of enforcing size. The conclusion was reached that the genaral average of disciplinary styles of teachers predict their the Creativity Fostering Teacher Index Scale (CFTIS) general average in a positive and significant way.Keywords: Classroom management, discipline, teacher discipline styles, Creativity, Creative Teaching, Creativity Fostering. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin kullandıkları disiplin stilleri ile yaratıcılığı destekleyen öğretmen davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An Investigation of relation ship between teacher' discipline styles and teachers behaviours fostering creativity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Discipline | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.identifier.yokid | 10088124 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421596 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |