Show simple item record

dc.contributor.advisorTemiz, Ebru
dc.contributor.authorAndaç, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:01Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669312
dc.description.abstractBu araştırmada İlköğretim 4. ve 5. sınıf düzeyinde teknoloji destekli müzik eğitiminin öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarına olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılarak, deney gruplarına teknoloji destekli müzik öğretimi, kontrol gruplarına ise mevcut eğitim öğretim etkinliklerini içeren müzik öğretimi uygulanarak gruplar arasında öğrencilerin müzik dersine ilişkin tutumları incelenmiştir.Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Niğde il merkezinde 75. Yıl Mustafa Altuncu İlköğretim Okulunun 4A, 4B, 5B ve 5B şubelerinden oluşan toplam 96 öğrenci ile il milli eğitim müdürlüğünden gerekli izinler alınarak yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak Özmenteş tarafından geliştirilen `Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama süreci dört hafta olup, uygulamanın başlangıcında ve bitiminde elde edilen veriler SPSS 16 paket programı ile analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda 4.sınıf düzeyinde, deney ve kontrol grupları arasında öğrencilerin müzik dersine karşı tutumlarında anlamlı fark olduğu, dolayısıyla müzik dersine yönelik tutumların olumlu yönde geliştiği, 5.sınıf düzeyinde ise öğrencilerin müzik dersine karşı tutumlarında deney ve kontrol grupları açısından anlamlı fark olmamasına rağmen deney grubunun tutumlarının olumlu yönde geliştiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Teknoloji, Teknoloji Destekli Müzik Eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of technology based music lessons on the attitudes of 4th and 5th grade elementary school students towards music lessons.In this study the pre-post attitude with experimental-control group design was performed. Attitudes towards the music lesson between groups were investigated by giving technology-assisted music education to experiment groups and existing traditional music education to control groups.The subject of this study were 96 students from 4A, 4B, 5A and 5B classes at 75. Yıl Mustafa Altıncı Elementary School. The study was conducted in Niğde with the permission of the provincial directorate for national education in 2013-2014 academic year. As a data collection tool, `Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` by Özmenteş was used. The study took four weeks, and the data gathered at the beginning and the end was analised using SPSS 16 software package.At the end of the study, it was found that there is a considerable difference between the attitudes of 4th grade experiment and control groups; hence, they built a positive attitude towards music lessons. On the other hand, among 5th grade students, there is not a notable difference between experiment and control groups towards music lessons but experiment groups built a positive attitude.Key words: Music Education, Technology, Technology-Assisted Music Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik dersinde teknoloji kullanımının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of technology usage on 4th and 5th grade primary school students' attitudes towards music lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid10109988
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430497
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess