Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimsel drama uygulama yeterlikleri ile yaratıcı drama dersine yönelik tutumları
dc.contributor.advisor | Uslu, Salih | |
dc.contributor.author | Dündar, Harun | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:09:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:09:00Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669307 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde öğrenim görmekte olan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimsel drama uygulama yeterlikleri ile yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeliyle yürütülen bu araştırmanın çalışma grubunu, gönüllülük esasına göre araştırmaya katılan 183 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimsel drama yeterlikleri ile yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarının belirlenmesinde veri toplama aracı olarak Karadağ, Korkmaz, Çalışkan ve Yüksel (2008) tarafından geliştirilen `Eğitimsel Drama Uygulama Yeterliği Ölçeği` ve Adıgüzel (2007) tarafından geliştirilen `Yaratıcı Drama Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; eğitimsel drama yeterlikleri ile yaratıcı drama dersine yönelik tutumlara ilişkin verilen cevaplar değerlendirilirken; Bağımsız örneklemler için t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yaratıcı drama dersine yönelik tutumları ile eğitimsel drama uygulama yeterlikleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Eğitimsel drama uygulama yeterliği ile yaratıcı drama dersine yönelik tutum arasında orta düzeyde pozitif yönlü; eğitimsel drama uygulama yeterliği ölçeğinin alt boyutları olan dramayı planlama yeterliği, drama sürecini gerçekleştirme yeterliği ve drama sürecini değerlendirme yeterliği ile yaratıcı drama dersine yönelik tutum arasında yüksek seviyede pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yaratıcı drama, eğitimsel drama, öğretmen adayı. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine social studies preservice teachers' attitudes toward educational drama competencies and creative drama who study at Niğde Ömer Halisdemir University. The study group of this research conducted by the relational screening model constitute 183 social studies preservice teacher participating in the survey on the basis of volunteerism. As a means of collecting data in determining social education preservice teachers' attitudes towards educational drama sufficiencies and creative drama lessons were used `Educational Drama Application Efficiency Scale `developed by Karadağ,Korkmaz,Çalışkan, Yüksel(2008) and ` Creative Drama Attitude Scale` developed by Adıgüzel (2007). Datas obtained by study is analyzed with SPSS 24.0 package program. In the analysis of data; evaluating answers about educational drama sufficiencies and opinions about attitudes towards creative drama lecture T-test for independent samples, one-way anaysis of Variance(ANOVA),Pearson Correlation Coefficient is used. According to findings obtained as a result of study, it has been detected that there is a significant relation statistically between social studies preservice teachers' attitudes towards creative drama lecture and educational drama application sufficiencies. It has beeen confirmed that there is moderate positive relation between educational drama applications sufficiencies and attitudes towards creative drama lecture; high level positive significant relation among the sufficiency of planning drama which is sub-dimensions of the scale of the educational drama applications sufficiency, sufficieny of drama process and sufficiency of evaluation of the drama process and opinions about attitudes towards creative drama lecture.Key Words: Creative drama, educational drama, preservice teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimsel drama uygulama yeterlikleri ile yaratıcı drama dersine yönelik tutumları | |
dc.title.alternative | Social studies educational drama application qualifications of teacher candidates and creative drama directions for the course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-11 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Drama education | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.identifier.yokid | 10125064 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 511397 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |