Sınıf öğretmeni adaylarının arkası yarın tekniği ile küresel ısınmaya ilişkin bakış açılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yalçınkaya, Elvan | |
dc.contributor.author | Dilek, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:08:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:08:59Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669305 | |
dc.description.abstract | İnsanoğlunun doğayı kendi çıkarları uğruna acımasızca kullanması, sanayileşmenin ve teknolojinin gelişmesi ile birçok çevre problemi ortaya çıkmıştır. Çevre problemlerinin gittikçe artmaya başlaması bilinçli bir çevre eğitimini gerekli kılmıştır. Bu amaçla ilköğretimden itibaren bilinçli vatandaş yetiştirmek, her kademede çevre eğitimine yer vermek gerekmektedir. Bu doğrultuda geleceğin mimarı olan öğretmenlere büyük görevler düşmektedir.Bu araştırmada eğitimde yeni yaklaşımlardan biri olan arkası yarın tekniği kullanılarak sınıf öğretmeni adaylarının küresel ısınmaya ilişkin bakış açılarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 4. Sınıftan 35 öğretmen adayını kapsamaktadır. Veri toplama aracı olarak arkası yarın tekniği ile oluşturulmuş bir hikâye formu kullanılmıştır. Araştırmada, olasılık dışı(amaçlı) örnekleme tekniği kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre; öğretmen adaylarının `küresel ısınmanın olası sonuçlarına` ait kavramlara daha fazla değindikleri görülmektedir. Bu da öğretmen adaylarının değindikleri ifadelerde genellikle küresel ısınmanın sonuçlarına odaklanan bir bakış açısına sahip olduklarını göstermektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının birçoğunun küresel ısınmayı bir çevre sorunu olarak algıladıkları görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Çevre Eğitimi, Küresel Isınma, Arkası Yarın Tekniği, Sınıf Öğretmeni Adayı | |
dc.description.abstract | Many environmental problems have arisen due to mankind's ruthless exploitation of nature and development of industrialization and technology. Increasing environmental problems have made conscious environmental education essential. For this purpose, it is necessary to raise conscious citizens starting from primary education and to include environmental education at all levels. Accordingly, teachers, who are the architects of the future, have great duties.This study aimed to reveal the opinions of primary pre-service teachers on global warming by using the to be followed technique, which is one of the new approaches in education. The study group comprised a total of 35 fourth grade pre-service teachers studying at the department of Primary School Teaching at Niğde Ömer Halisdemir University. A story form which was created with the to be followed technique was used as the data collection tool. In the study, non-probability (purposive) sampling technique was employed.The findings of the study indicated that pre-service teachers touched on the concepts related to `possible consequences of global warming` more. This suggests that pre-service teachers often had a viewpoint focusing on the consequences of global warming in their statements. It is also seen that many of the pre-service teachers perceived global warming as an environmental problem.Key Words: Environmental Education, Global Warming, To Be Followed Technique, Primary Pre-service Teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının arkası yarın tekniği ile küresel ısınmaya ilişkin bakış açılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of primary pre-service teachers' opinions on global warming by means of the to be folowed technique | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-01 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Global warming | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | To be followed technique | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.identifier.yokid | 10050166 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 505687 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı |