Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzenç, Emine Gül
dc.contributor.authorGüney, Ebru
dc.date.accessioned2021-05-08T10:08:59Z
dc.date.available2021-05-08T10:08:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669303
dc.description.abstractBu araştırma, sınıf öğretmenlerinin işlevsel okuryazarlık yaşantıları ve işlevsel okuryazarlığa ilişkin görüşlerini ortaya koymak için yapılmıştır.Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda Sınıf Öğretmenlerinin İşlevsel Okuryazarlık Yaşantısı Anketi, nitel boyutunda ise Öğretmen Görüşme Formu uygulanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim senesinde İzmir ili Bornova İlçesinde seçilen ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. İzmir ili Bornova İlçesindeki 37 Resmi ilkokuldan sistematik örnekleme yoluyla 13 okul ve bu okullarda görev yapan sınıf öğretmenleri seçilmiştir.Verilerin analizinde; yüzde, frekans ve ortalama, değişkenlere göre anlamlı farkın olup olmadığını test etmek için t-Testi, One Way Anova, Tukey Testi kullanılmıştır. Görüşme formlarından elde edilen verilerin yorumlanmasında ise betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre Sınıf Öğretmenlerinin İşlevsel Okuryazarlık Yaşantısı anketi güvenilir ve geçerlidir. Araştırma sonuçlarında sınıf öğretmenlerinin işlevsel okuryazarlık yaşantıları ve alt alanları yaş değişkenine göre farklılaşmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin işlevsel okuryazarlık yaşantıları ve alt alanları cinsiyete göre farklılaşmaktadır ve bu farklılaşma kadın öğretmenlerin lehinedir. Sınıf öğretmenlerinin işlevsel okuryazarlık yaşantıları ve alt alanları kitap okuma durumuna göre farklılaşmıştır. Sonuç bölümünde elde edilen bu bilgilere dayanarak önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out primary teachers' experiences on their functional literacy and their opinions towards functional literacy.In this study, survey method was used. Whereas `Functional Literacy Life Questionnaire of Classroom Teachers` was used for the quantitative dimension of the research, `Teacher Interview Form` was used for the qualitative dimension of the research. The sample of the study consists of primary school teachers who work in selected primary schools in Bornova district of İzmir in 2018-2019 academic year.In the analysis of the data; percentages, frequencies and means were calculated; t-test and One Way ANOVA were run to determine whether varies significantly depending on the variables and Tukey Test was used to determine the differentiation in one-way variance analysis.Descriptive analysis was used to interpret the data obtained from the interview forms.According to the results of the research, Functional Literacy Experiences of Primary Teachers is reliable and valid. In the results of the research, functional literacy experiences and sub-domains of primary teachers differ according to age variable. Functional literacy lives and sub-domains of primary teachers differ according to gender and this differentiation is in favor of female teachers. Functional literacy experiences and sub-domains of primary teachers differed according to the status of reading books.Recommendations are made based on the information obtained in the conclusion section.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin işlevsel okuryazarlık yaşantıları ve işlevsel okuryazarlığa ilişkin görüşleri
dc.title.alternativePrimary teachers' functional literacy experience and opinions about functional literacy.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-18
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmFunctional literacy
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10051237
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563390
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess