Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Kubilay
dc.contributor.authorEşmekaya, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-08T10:08:58Z
dc.date.available2021-05-08T10:08:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669298
dc.description.abstractBir devlet okulunda öğrenim görmekte olan ortaokul 6.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretiminde zihin haritası tekniğinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Niğde ilinde bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 87 6.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden deneysel model yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri uygulanan testlerden ve çalışma sırasında yapılan gözlemlerden elde edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Çalışmanın sonunda araştırma bulguları ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Zihin Haritası, Akademik Başarı, Kalıcılık
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the effect of mind mapping technique on academic achievement and permanence in the teaching of social studies. The study group consisted of 87 6th grade students attending a public secondary school in Niğde. The research was conducted with experimental model method, one of the quantitative research methods. Achievement test was used as data collection tool in the research. The data of the study was obtained from the tests and observations made during the study. The findings of the research were interpreted. At the end of the study, various recommendations were presented in the light of the research findings.Key Words: Social Studies, Mind Map, Academic Success, Retentionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihin haritası tekniğinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılmasının akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using mind maping technique in social sciences teaching on academic success and retention
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-16
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMind maps
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmConcept permanence
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10081170
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560950
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess