İlkokul öğrencilerinin bilgilendirici metin türündeki okuma hatalarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Özenç, Emine Gül | |
dc.contributor.author | Özcan, Zeynel Ersin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:08:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:08:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669296 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma kapsamında ilkokul öğrencilerin bilgilendirici metin türündeki okuma hataları ve hata türlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokul birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri çalışma grubu olarak seçilmiştir. Araştırmada genel nitel araştırma yöntemleri tercih edilmiş ve betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Gerçekleştirilen çalışma kırk dokuz (n=49) öğrenci ile yaklaşık iki hafta süre ile yürütülmüştür. Araştırma kapsamında ilkokul sınıf düzeylerine uygun ve Güneş (2013) tarafından belirtilen kelime sayılarına uygun olarak ders kitaplarından seçilen metinler; birinci sınıflar için `Uzay`, ikinci sınıflar için `Saklambaç nasıl bir oyundur?`, üçüncü sınıflar için `Beslenme` son olarak da dördüncü sınıflar için `Bayrak ve vatan sevgisi` şeklinde belirlenmiştir. Öğrencilerin okuma hataları, Yanlış Analiz Envanteri aracılığıyla kayıt altına alınmış ve raporlaştırılmıştır. Yapılan değerlendirme sonucunda on yedi (n=17) öğrencinin serbest düzeyde olduğu, yirmi yedi (n=27) öğrencinin ise öğretim düzeyinde olduğu ve beş (n=5) öğrencinin endişe düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Genel olarak değerlendirildiğinde en çok tekrarlanan hata türlerinin ise atlama, ekleme ve yanlış okuma olarak ortaya çıktığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | This research investigates primary school students reading deficiencies about informational text type. For the purpose of study all four grade students included to the research. Descriptive analysis technique was used for analyze the variables. Research conducted in Nigde proviency primary school. Fourty nine (n=49) student included to the study and research continued for two weeks. Selected passage for the first grade students was `Uzay / Space`. And second passage for the second grade students was `Saklambac nasıl bir oyundur? / How is the hide and seek game?`. Selected passage for the third grade students was `Beslenme/ Nutrition` and the last passage was the `Bayrak ve vatan sevgisi/ Patriot and flag love` for the fourth grade students according to Güneş (2013). After the evaluation of the study seventeen (n=17) students were found at the free reading level, twenty seven (n= 27) students were found at teaching level and five (n=5) students were found at anxiety level of reading. Most repeated mistakes found as jump. adding and false reading. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul öğrencilerinin bilgilendirici metin türündeki okuma hatalarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of primary school students reading deficiencies about informational text type | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-13 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Reading mistakes | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.identifier.yokid | 10054961 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 593987 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |