Tekirdağ ilinde tüketicilerin makarnaya karşı tutum ve davranışlarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada amaç, makarna tüketicilerinin tutumları ve satın alma kararlarınıetkileyen unsurların belirlenmesidir.Arastırmanın materyalini birincil ve ikincil veriler olusturmaktadır. Tekirdağilinde 385 hane halkıyla yüz yüze yapılmıs olan anket çalısması birincil verileri, bukonuda yapılmıs olan yayınlar ve literatür taraması ise ikincil verileri olusturmaktadır.Elde edilen bilgilerle tüketicilerin makarna alım tercihleri, miktarları ve makarna satınalımında etkili olan faktörler ortaya konulmustur. Ayrıca makarna tüketicilerinintercihlerinde rol oynayan bazı kalite kriterleri açısından farklı markadaki ürünlerkarsılastırılmıs ve elde edilen bulgular yorumlanmıstır.Arastırma sonuçlara göre ankete katılan tüketicilerin %97,7'si makarnatüketmektedir. Tüketicilerin makarna satın alım yerleri olarak zincir mağaza vesüpermarketleri tercih ettiği görülmektedir. Her aile ayda en az bir kere makarnapisirmekte ve %62,2'lik bir kesim makarnayı ana yemekle birlikte tüketmektedir.Ayrıca arastırmada tüketicilerin markaları ve ürünlerin kalite kriterleriniönemsediği belirlenmistir. Tüketicilerin makarna tercihlerinde dikkate aldıkları kriterler;lezzet, son kullanma tarihi, markaya olan güven ve gıda güvenliği seklindesıralanmıstır. Tüketicilerin en çok tercih ettiği makarna tipinin spagetti ve fiyonkmakarna olduğu ve makarnayı salçalı tüketmeyi tercih ettikleri belirlenmistir.Tüketicilerin makarna satın alma davranısında ürünün markası ve kendi görüsleri etkiliolmaktadır. Tüketicilerin %94,1'lik bir kesimi de makarnanın kolay hazırlanabilenpratik bir yemek olduğunu düsünmektedir.Anahtar Kelimeler: Tüketici beklentileri, makarna tipi, kalite kriterleri, MDS analizi. The aim of this study was to determine the attitudes of pasta consumers, thefactors influencing their purchasing decision.The primary and secondary data constitutes the research material. A face-to-faceinterview with 385 households constitutes the primary data and literature about thissubject constitutes the secondary data. The pasta purchasing preferences of theconsumers, the amount of pasta purchasing and the factors influencing the purchasingbehaviour of the consumers were propounded. Also, products with different brandswere compared in terms of quality criteria which play important role in consumerpreferences and the findings obtained were interpreted.According to the research results, 97,7% of the respondents consume pastaproducts. It was determined that the consumers prefer supermarkets and chain stores forpasta purchasing. Each family consumes pasta products at least one times in a monthand 62,2% of them consume pasta with main courses.Furthermore, it was determined that the brands and the quality criteria of theproducts are most important factors. The criteria that the consumers consider are; taste,expiry date, the reliability of the brand and food safety. It was determined that mostlypreferred pasta types were spaghetti and bow-tie pasta, and the consumers preferred toconsume pasta with tomato paste.The pasta purchasing behaviour of consumers was affected by their ownopinions and the brand of the product. The 94.1% of the consumers think that pasta is aeasy-to-cook meat.Key Words: Consumer expectations, spaghetti type, quality criterions, MDS analysis.
Collections