Türk inşaat sektöründe pazarlamaya verilen önem ve ihale öncesi teklif hazırlama stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türk inşaat sektöründe pazarlamaya verilen önemi saptamak ve inşaat şirketlerini başarıya götürecek pazarlama stratejilerini ortaya çıkarmak, özellikle teklif hazırlama stratejilerini belirlemektir. Bu çalışmada pazarlama, pazarlama stratejileri ve inşaat şirketlerinde ihale öncesi teklif hazırlama stratejilerinin tanımı için literatür çalışması yapılmıştır. Bu çalışmanın ilk kısmında pazarlamanın temel tanımı işlenmiş, diğer kısımlarında ise teklif hazırlama stratejileri irdelenmiştir. Türk inşaat sektöründe pazarlamaya verilen önemi saptamak amacıyla, küçük ölçekli inşaat şirketlerini içeren bir anket çalışması yapılmıştır. Anketten müteahhitlerin büyük çoğunluğunun pazarlamayı reklamcılık olarak algıladığı; teklif hazırlama aşamasında ise genelde şirketlerin belirli bir stratejiye sahip olmadıkları belirlenmiştir. Tezin sonuçları için ise literatür ve anket bulguları değerlendirilmiş ve şirketleri başarıya götürecek ekili pazarlama stratejileri belirtilmeye çalışılmıştır. Anahtar kelimeler : İnşaat sektörü, pazarlama, pazarlama stratejileri, teklif hazırlama stratejileri, istatistiksel analizler The purpose of this study is to determine the significance of marketing in the Turkish construction industry, to figure out marketing strategies that help companies succeed, and especially to establish effective bidding strategies. A literature survey related to marketing, and especially bidding strategies for the construction companies has been performed. The beginning of the literature is related to marketing on the whole and in the remaining part the survey focuses on bidding strategies. In order to determine the significance of marketing in the Turkish construction industry, a questionnare survey has been undertaken with small sized building contractors. The results indicated that marketing is thought to be consisting of only advertisement, and the companies are observed to be without a particular bidding strategy. Conclusions have been drawn and effective bidding strategies are proposed based on literature and questionnare survey findings. Key words: Construction industry, marketing, marketing strategies, bidding strategies, statistical analysis.
Collections