Big-data and a big-data application
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Büyük-Veri ile ilgili veriler bloglar, sosyal medya, elektronik postalar, sensörler, fotoğraflar veya videolar gibi geleneksel olmayan büyük boyutlarda ve çok çeşitli kaynaklardan derlenir. Böylelikle, firmalar müşterileri, rakipleri veya ortakları için daha fazla kestirimde bulunabilirler. Geleneksel olmayan böyle bir veri yığını daha önce sorulmamış sorulara cevap olabilir. Dahası, firmalar Veri Madenciliği gibi analiz mekanizmalarını kullanarak bu veri kümelerinden daha iyi yararlanabilirler. Firmalar Büyük-Veri uygulamalarında en yüksek yarar edinmeyi ve doğru kullanımı amaç edinmelidirler. Bu çalışmada Büyük-Veri tanımı, geçmiş uygulamaları, diğer disiplinlere olan ilişkileri ile ilgili genel bilgiler verildikten sonra, önce Büyük-Veri kavramı tanımlanmış ardından bu alanda kullanılabilece k bir uygulama geliştirme stratejisi önerilmiş ve gerçek veriler kullanılarak örnek Büyük-Veri üzerinde uygulamasında duygu analizi yapılmıştır. Recently, data in a Big-Data are gleaned from nontraditional sources such as blogs, social media, emails, sensors, photographs, video footage, etc. Therefore, they are typically unstructured and voluminous. Yet, they hold the promise of giving enterprises deeper insight into their customers, partners, and businesses. Such data can provide answers to questions that they were not asked earlier. Enterprises must learn to understand how best to use Big-Data. This point implies importance of a Big-Data Development Strategy. In the study, after present definitions of Big-Data, previous studies about Big-Data are given, a development strategy will be proposed. This strategy used in a Big-Data application will be given with real-data to collect sentiment analysis of airline customers.
Collections