Demir-çelik sektöründe ISO 9000 kalite yönetim sistemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET DEMİR-ÇELİK SEKTÖRÜNDE ISO 9000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Globalleşen dünyada pazar payının korunması ve daha önemlisi artırılması için kuruluşların müşteri ihtiyaçlannı karşılamakla yetinmemeleri ilaveten müşteri tatminini sağlayacak ürün / hizmet üretmeleri gerekmektedir. Bunun sağlanmasında karşımıza çıkan en doğru araç ise kuruluş yapısına uygun bir Kalite Yönetim Sistemi kurulması ve sürekliliğinin sağlanması, iyileştirilmesidir. İSO 9000:2000 revizyonu standartmda belirtilen gereksinimler, 1994 revizyonuna göre toplam kalite felsefesine bir adım yaklaşarak çıtayı daha yukarıya çekmiştir. Bu tezde, ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi, 1994 ve 2000 versiyonları arasındaki değişiklikler anlatılmış ve konu ile ilgili bir uygulamaya yer verilmiştir. Öncelikle kalite tanımlan ve kalite kavramının yönetsel ve tarihsel gelişimi anlatılarak, standartlarla olan ilişkisi açıklanmıştır. Daha sonra standartların gelişimi içerisinde en son olarak tüm dünya tarafından kabul edilen ISO 9001:2000 standardı anlatılmıştır. ISO tarafından 1994 yılında yayınlanan ve 2003 yılı Aralık ayında hükmü sona erecek maddeler ile 2000 yılı Aralık ayında yayınlanan yeni revizyondan bahsedilmiştir. Tez çalışmasında yeni revizyonla gelen değişiklikler, dokümantasyon farklılıkları ve standart maddeleri uygulanmıştır. Uygulama, 2000 revizyonunun demir-çelik sektöründe nasıl uygulanabileceğinin gösterildiği bir çalışmadır. Uygulamada, ISO 9001:2000 revizyonuna göre ilk kez kalite çalışmaları yapan bir firmanın yapacağı dokümantasyon çalışmaları ele alınmıştır. 2003, 141 sayfa Anahtar Kelimeler: Kalite Yönetim Sistemi, Müşteri Memnuniyeti II ABSTRACT ISO 9000 QUALITY MANAGEMENT SYSTEM IN IRON-STEEL SECTOR Foundations shouldn't be only contented with meeting the customer needs, in addition they have to produce the product / service which will supply the customer satisfaction in order to be kept their market shares, more importantly, to be promoted in the world getting global. The best mean we encountered to be come true is to be established an appropriate Quality Management System fitting to structure of the foundation, and to be supplied continuity, and to be improved. The requirements which is indicated in the standart of ISO 9000:2000 revision promoted the level in comparison with 1994 revision by approaching one step to Total Quality Philosphy In this thesis, Quality Management System of ISO 9000, the differences between the versions of 1994 and 2000 have been explained and given place to a practise concerning the subject. First of all, by explaining historical and managerial progress of quality concept and quality definitions, it has been explained the relationship with the standarts. Afterwards, it has been explained ISO 9001:2000 standart accepted by all over the world as last one in the progress of the standarts. The new revision published on December 2000 and the matters which will be end its validity on December 2003 and published by ISO in 1994 have been mentioned. In thesis work, it has been practised alterations coming with the new revision, diffrences of documentation and the matters of the standart. The practise is a work to be shown how to apply the 2000 revision in the iron- steel sector. In the practise, it has been taken up documentation works of a firm doing quality works for the first time according to ISO 9001 :2000 revision 2003, 141 pages Key Words: Quality Management System, Customer Satisfaction
Collections