Antik kent ve çevrelerinin görselleştirilmesi ve animasyonu: Antakya kenti örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; Antik kentlerin çevresel etmenlerle birlikte tarihini kültürünü ve sosyal yaşantısını bilgisayar destekli üç boyutlu görüntülerle canlandırmak amaçlanmıştır. Bu araştırma özellikle tarihsel kalıntıları büyük kısmı günümüze kadar ulaşamayan varlığını ancak geçmişteki kitap, harita, yazıt ve resimlerden anlaşılan antik kentlerin görüntülenmesinde bir araç olacaktır.Araştırmada, tarihi araştırma ve benzeri örneklerin karşılaştırmalı etüdü sonucunda; dönemler itibariyle değişikliğe uğramış, eklenmiş, kısmen yıkılmış veya yok olmuş öğelerin veya yapıların ilk tasarımlarındaki süreçten itibaren tarihsel durumlarını belirten modeller üretilerek görselleştirilmiştir. Elde edilen görüntüler animasyon haline getirilerek hareketlendirilerek, ses, ışık, ve benzer görsel efektler eklenmiştir. Animasyonların dışında ayrıca Antakya ile ilgili yapılacak bu çalışmada farklı bir teknik kullanılmıştır.Sonuç olarak elde edilen bu görüntüler ile, parçaların tekrar birleştirilmeleri söz konusu olmasa da bu şekildeki bilgisayar destekli görselleştirilmeler ve restitüsyon çalışmaları, bir eserin özgün tasarımını açıklamak, tarihi gelişimini irdelemek, kalıntıların daha iyi kavranabilmesi sağlanmıştır.Araştırmada elde edilecek sonuçlar görsel niteliği zengin çalışmalar olmuştur. Görüntülerin temelde tanıtım, araştırma, ve eğitim olmak üzere üç farklı alanda kullanılması planlanmaktadır. This study aims at revitalizing the history, culture and social life of ancient cities with their environmental factors through computer-aided 3 dimensional (3-D) images. This study will be a tool to visualize ancient cities whose historical remaining did not remain intact and existence is known by books, maps, pictures, and inscriptions.In this study, as a result of historical investigations, and comparative analyses of similar examples; objects or structures subjected to changes over eras, partly damaged isualized by producing models reflecting their historical condition from their initial design process. Images obtained converted to animations with the addition of motion, sound, light, and related effects.Though eventually impossible to bring together the pieces with these images, these kinds of computer-aided visualizations and reassembling studies help to better explain original design of an artwork, review its historical development and understand its remaining.Findings to be obtained from the research with rich visual contents. Images will be mainly used in the three domains of presentation, research and education.
Collections