Hatay havaalanı bölgesinin rüzgar karakteristiğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde ülkelerinin nüfüs artışına ve sanayileşmesine paralel olarak enerjiye olan talep gün geçtikçe artmaktadır. Son yıllarda özellikle fosil kaynaklardan elde edilen enerjinin azalması ve arz-talep dengesinin düzensizliği; enerji çalışmalarının yenilenebilir ve alternatif enerji kaynakları konularında yoğunluk kazanmasını sağlamıştır. Ülkemizin dünya üzerindeki yeri ve coğrafi özellikleri yenilenebilir enerji türlerinden rüzgar ve güneş enerjisinin verimli bir şekilde kullanılmasına olanak sağlamaktadır. Bu çalışmada, Meteoroloji Müdürlüğü'nden alınan 2012 yılı Antakya Havaalanı bölgesi rüzgar hızı verileri kullanılarak bu bölgenin rüzgar enerji potansiyeli ve karakteristiği, incelenmiştir. Havaalanın bulunduğu bölge WAsP (Wind Atlas Analyses and Application Program) programı ile simule edilerek bölgenin rüzgar haritası çıkarılmıştır. Ölçüm yapılan istasyon ve kurulacak rüzgar santral çevresi pürüzlülük değerleri, çevre yapı bilgileri programa girilmiştir. Wasp programı ile ayrıntılı olarak incelenen bölgenin teknik analiz sonuçları irdelenmiş ve rüzgar hızı, rüzgar oluşma sıklığı (frekansı), güç yoğunluğu ve yıllık üretilecek toplam enerji miktarları hesaplanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda Antakya havaalanı bölgesinin rüzgar enerji potansiyeli açısından azımsanmayacak bir kapasiteye sahip olduğu belirlenmiştir. Today, the demand for energy in line with the increasing population and industrialization of the countries and requirement of energy is increasing. In recent years, a decrease in the energy derived from fossil sources and the supply-demand balance irregularity, the energy intensity provided to gain studies on renewable and alternative energy sources. The location and geographical features of our country on the world allows the efficient use of renewable forms of energy essipacially wind and solar enrgy. In this study, the wind energy potential and characteristics of Hatay Airport, will be examined using data from the average speed of the wind which has belong to 2012 year and undertaken from the permission of Meteorology Station of Hatay. The airport area was created by simulating with WAsP (Wind Atlas Analyses and Application Program) program wind map of the region. The measured roughness values around the central wind train station and established environmental structure information has been entered by program. Wasp reported the results of the program in detail with the technical analysis of the study area and therefore wind speed, wind frequency of occurrence, power density, and the amounts of the total annual energy produce calculated. As a result of the study, Antakya airport region which has a substantial capacity of wind energy potential was determined.
Collections