Bilgi ve iletişim teknolojileri entegrasyonunu sağlamak amacıyla yürütülen sosyal ağ destekli bilişim teknolojileri dersinin etkinliğine ilişkin bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerine verilen sosyal ağ destekli öğrenme ortamı ile bütünleştirilmiş bilişim teknolojileri eğitiminin etkililiğini değerlendirmek amaçlanmıştır.Araştırmada karma araştırma deseni kullanılmıştır. Bu kapsamda, araştırmanın ilk odağını oluşturan, ortaokul öğrencilerine verilen sosyal ağ destekli öğrenme ortamı ile bütünleştirilmiş bilişim teknolojileri eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini değerlendirmek amacıyla tek gruplu ön test son test deseni kullanılmıştır. Nitel araştırma paradigmasıyla gerçekleşen araştırmanın ikinci odağında ise, sosyal ağ destekli öğrenme ortamı ile bütünleştirilmiş bilişim teknolojileri eğitiminin öğrencilerin öğrenme süreçleri ve kişisel gelişimlerine etkisi, örgün eğitimin sorunlarını çözme düzeyleri ile verilen eğitime ilişkin önerilerin ortaya koyulmasını sağlamak amacıyla, durum çalışması deseni kullanılmıştır. 2013-2014 eğitim öğretim yılında gerçekleşen bu araştırmanın çalışma grubunu devlet okulu statüsü taşıyan bir ortaokuldaki 5. sınıftan 32 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubuna, okul ortamında verilen yüz yüze bilişim teknolojileri eğitimi, sosyal ağ destekli öğrenme ortamı ile bütünleştirilerek verilmiştir. Bu aşamada Gagne'nin bilişsel öğrenme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel paradigmasını kapsayan birinci odağında, sosyal ağ destekli öğrenme ortamı ile bütünleştirilmiş bilişim teknolojileri eğitiminin öğrencilerin başarılarına etkisini tespit etmek için ön (KR-20=0.74) ve son (KR-20=0.75) Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel paradigmasını kapsayan ikinci odağında ise sosyal ağ destekli öğrenme ortamı ile bütünleştirilmiş bilişim teknolojileri eğitiminin öğrencilerin öğrenme süreçleri ve kişisel gelişimlerine etkisi, örgün eğitimin sorunlarını çözme düzeyleri ile verilen eğitime ilişkin önerilerin ortaya koyulmasını sağlamak amacıyla öğrencilerden açık uçlu anket görüşmesi ile nitel veri toplanmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 17 paket programında gerçekleşmiştir. Nicel verilerin analizinde belirlenen grupların normal bir dağılım göstermediği durumlarda bağımlı iki grubun puanlarının karşılaştırılması için Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçlarından elde edilen puanların normal dağılım sergileyip sergilemediğini belirlemek için ise Shapiro-Wilks ve Kolmogorov-Smirnov (K-S) testi kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir.Çalışma grubuna verilen bilişim teknolojileri eğitiminin grup içinde başarıyı arttırıp arttırmadığını incelemek amacıyla yapılan Wilcoxon İşaretli Sıralar testi sonuçlarına göre, sosyal ağ destekli bir öğrenme ortamı ile bütünleştirilmiş bilişim teknolojileri eğitiminin, çalışma grubu öğrencilerinin akademik başarılarında olumlu yönde .05 düzeyinde anlamlı bir fark yarattığı görülmüştür. Araştırmanın nitel araştırma boyutuna ilişkin yapılan içerik analizi sonucuna göre ise, öğrenciler sosyal ağ destekli bir öğrenme ortamı ile bütünleştirilmiş bilişim teknolojileri eğitiminin etkili öğrenmelerine ve kişisel gelişimine, sosyal becerilerine ve ders-içi motivasyonlarına katkıda bulunduğunu vurgulamışlardır. Ayrıca söz konusu uygulama sayesinde yüz yüze eğitime ilişkin ne gibi sorunların çözüldüğünü de belirtmişler ve uygulamayı geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmuşlardır. Nitel bulgular nicel bulguları desteklemektedir. Elde edilen tüm nicel ve nitel bulgular ışığında, sosyal ağlardan facebook destekli bir öğrenme ortamı ile bütünleştirilmiş bilişim teknolojileri dersinde ortaokul öğrencilerine verilen eğitimin etkili olduğu ortaya çıkmıştır. In this study, it is aimed to evaluate the effectiveness of the information and communication technology education (ICTE) given to secondary school students, integrated with social network supported learning environment. Mixed research design was used in this study. In this context, pre-test and post-test with single-group design was used in order to assess the impact on secondary school students' academic achievement of the ICTE integrated with social network supported learning environment that forms the primary focus of the study. In the second focus of the research that held by the paradigm of qualitative research, the effectiveness of the ICTE integrated with social network supported learning environment on student's learning process and personal development and problem solving levels of formal education and to ensure that the proposals put forward for the education, case study design was used. 64 students in the fifth grade of a state secondary school constitute the study group of this study that took place in 2013-2014 academic year. 32 students in the 5th grade status constitute the study group of this study which took place in a state secondary school which in 2013-2014 academic year. Face to face information technology education in the school environment is given by integrating social network supported learning environment to the study group. At this stage, the cognitive learning model of Gagne was used. In the primary focus of the research that held by the paradigm of quantitative research, to determine the effect of social network supported ICTE on academic achievement of secondary school students pre (KR-20 reliability parameter=0.74) and post(KR-20=0.75) academic achievement tests was prepared. In the second focus of the research that held by the paradigm of qualitative research, the effectiveness of the ICTE integrated with social network supported learning environment on student's learning process and personal development and problem solving levels of formal education and to ensure that the proposals put forward for the education, qualitative data were collected through interviews with open-ended questionnaire from students. Quantitative data analysis were realized in SPSS 17 software. Wilcoxon signed rank test was used for comparison of two dependent groups of scores when the groups identified in the analysis of quantitative data were in paranormal distribution. To determine the scores obtained from the quantitative data collection tools, have a normal distribution or not, Shapiro-Wilks ve Kolmogorov-Smirnov (K-S) test was used. Qualitative data were analyzed using content analysis techniques. According to the Wilcoxon Signed Rank test's results, which was done to examine whether the ICTE given to the experimental group increases the success in the group or not, it has seen that ICTE integrated with social network supported learning environment created a significant difference at .05 level in a positive way in experimental group students' academic success. According to content analysis result made regarding the qualitative research dimension of the research, the students emphasized ICTE integrated with social network supported learning environment contribute them for effective learning and personal development, social skills and motivation in lessons. They also noted what kind of problems solved about face-to-face education through the application and have made suggestions to improve the application. Qualitative findings support the quantitative findings. In the light of all the quantitative and qualitative findings obtained, information technology education which is integrated with a supported learning environment social network Facebook, has emerged as an effective training course given to secondary school students.Keywords: Social network supported learning, social network, facebook, information and communication technology education
Collections