9. sınıf öğrencilerinin kimya dersi maddenin halleri ünitesi başarılarına 5e modeline göre geliştirilen bilgisayar destekli öğretimin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 5E modeline göre geliştirilen bilgisayar destekli öğretim yönteminin lise 9. sınıf öğrencilerinin kimya dersinde yer alan maddenin hâlleri ünitesindeki akademik başarılarına etkisinin incelenmesidir. Araştırma, ön-test ve son-test kontrol gruplu yarı-deneysel desen modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Hatay ili Antakya ilçesindeki bir Anadolu Lisesinin 9. sınıfında okuyan toplam 59 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan öğrencilerin 29'u deney grubunda, 30'u ise kontrol grubunda yer almıştır. Maddenin hâlleri ünitesi, rastgele seçilen deney ve kontrol gruplarında, 6 hafta (12 ders) süresince aynı öğretmen tarafından öğretilmiştir. Dersler deney grubunda bilgisayar destekli öğretim yöntemi kullanılarak öğretilirken, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak öğretilmiştir. Veri toplama aracı olarak her iki gruba da araştırma öncesinde ön-test ve araştırma sonrasında son-test olmak üzere `Maddenin Hâlleri Ünitesi Başarı Testi` (MHÜBT) uygulanmıştır. MHÜBT'den elde edilen verilerin analizini yapmak için bağımlı gruplar t-testi ve bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Yapılan deneysel uygulama sonucunda, 5E modeline göre geliştirilen bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin, Maddenin Hâlleri Ünitesi Başarı Testinden aldıkları puanların ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. The purpose of this research is to examine the effect of computer assisted instruction based on 5E learning model on 9th grade students' academic success in the states of matter unit of chemistry course. The research had quasi-experimental design model with pre-test and post-test with control group. The research was done with 59 ninth grade students attended in an Anatolian High School of Antakya in Hatay province. 29 students of the sample were in the experimental group and the 30 students were in the control group. `States of matter unit` was taught both experimental and control groups that were selected randomly for 6 weeks (12 lessons) by the same teacher. While lessons were taught to experimental group by using computer assisted instruction, they were taught to control group by using traditional teaching methods. As the data collection tool, `The Achievement Test of States of Matter Unit` was applied to both control and experimental group students before the research as a pre-test and after the research as a post-test. Paired samples t-test and independent samples t-test were used to analyze the data obtained from the achievement tests. As a result of the experimental study; between the average scores obtained from the achievement test of states of matter unit of the experimental group students taught by computer assisted instruction based on 5E learning model and control group students taught by traditional teaching methods, statistically significant difference was found in favor of the experimental group.
Collections