Ortadoğu kökenli sivil havacılık sektörünün 2000 - 2008 yılları arasında Türkiye`ye yönelik yolcu ve yük taşımacılığının Türkiye ekonomisi`ndeki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uçma girişimlerinin kayıtlı tarihi 11 yy. Gazne Devleti dönemine yaşayan Horasan'lı İsmail Cevheri'ye kadar uzanmaktadır. Bundan sonra en önemli girişim 1630 yılında Hezârfen tarafından İstanbul'da gerçekleştirilmiştir. Batıda bu konuda çalışma yapanlar arasında Leonardo Da Vinci çeşitli çizim ve teknikleri ile yer almıştır. Ancak asıl uçuşlar fosil yakıtlı motorun icadından sonraki dönemde Wright Kardeşler tarafından 1903 yılında Amerika'da gerçekleştirilmiştir. Türk Havacılığı Osmanlı'nın son dönemlerinde başlamıştır. Cumhuriyetin ilanından sonra Atatürk'ün talimatı ile devlet eliyle Kayseri'de TOMTAŞ ve Ankara'da TTC yoğun çalışmalara girmiş ve değişik uçaklar imal etmişlerdir. Buna paralel olarak Vecihi Hürkuş ve Nuri Demirağ gibi özel girişimciler tarafından da havacılık sanayi yürütülmeye çalışılmıştır. Atatürk'ün vefatından sonra çeşitli sebepler ile Türk Havacılık Sanayi biterken, askeri havacılık ve hava taşıma konusu devlet eliyle de olsa sürdürülmüştür.Türk Sivil Havacılığı 2003 yılından sonra gelişlim göstermiş, âtıl bekleyen havaalanları ulaşıma kazandırılmış ve sektörün canlanması sağlanmıştır. Son 10 yıllık dönemde yapılan faaliyetler içinde Ortadoğu bölgesine gerçekleştirilen karşılıklı taşımalar büyük önem kazanmıştır. Bu bölge ile Türkiye arasında geçekleştirilen havacılık faaliyetleri Türk ekonomisine katkı yaparak gelir sağlanmasında büyük pay oluşturmuştur. Ortadoğu ülkelerine yapılan seferlerin de etkisi ile Türk Havacılık sektörü daha hızlı ve kalıcı gelişebilmiştir. Günümüzde Ortadoğu ülkeleri ile Türkiye arasında yapılan ticari uçuşlar artarak ve ekonomimizdeki önemi yükselterek devam etmektedir. Registered records of flying efforts by mankind date back to İsmail Cevheri of Horasan during the Ghaznavids in eleventh century. The next known serious try to fly was attempted by Hezârfen Ahmet Celebi in Istanbul in 1630. Leonardo Da Vinci contributed to these efforts with his drawings and technical studies. However, the real manned flights began in 1903 with the first successful flights of Wright brothers in the United States following the discovery of gas engine. Turkish aviation started during the last decade of Ottoman Empire. Following the establishment of new Turkish republic, TOMTAŞ (Turkish Aircraft and Engine Company) in Kayseri province and TCC (Turkish Aviation Society) began intensive research with the directives of Ataturk and government support, and produced various types of aircrafts. During this period private entrepreneurs such as Vecihi Hurkus and Nuri Demirag also began investing in aviation industry. Following Ataturk?s death, Turkish national aviation industry disappeared while the air force and air transportation industries survived through the state?s support.Turkish commercial aviation industry has rapidly been developing since 2003 through the elimination of certain entry barriers and opening unused airports to the service. During last ten years, both passenger and cargo transportation to and from the Middle East region has gained greater importance and increasing air transportation with this region has contributed significantly to the Turkish national economy. Increasing air traffic also made growth in the Turkish aviation industry faster and more sustainable. Today, commercial flights between Turkey and the region continues to increase and their impact on Turkish economy also grows at an increasing rate.
Collections