dc.contributor.advisor | Üre, Ömer | |
dc.contributor.author | Koyuncu, Nadire | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:55:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:55:30Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666761 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeyleri ile öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişkiyi ve bu iki değişkenin, cinsiyet, öğrenim görmekte olunan bölüm, sınıf düzeyi, okula devam edilen öğretim programı türü, anne ve babanın en son mezun oldukları okul ve üniversite öğrenimi öncesinde ikamet edilen yere göre değişip değişmediğini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, Bayburt Üniversitesinin 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, Eğitim Fakültesi'nin Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Din Kültürü Öğretmenliği bölümlerine devam eden 475 öğrenci; 295 erkek (%62) ve 180 kız (%38) ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin demografik nitelikleriyle ilgili bilgileri elde etmek için Kişisel Bilgi Formu, eğitim stresi düzeylerini ölçmek için Eğitim Stresi Ölçeği ve öğrenmeye ilişkin tutumlarını ölçmek için de Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için SPSS 17 kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde; Pearson Korelasyon katsayısı, Bağımsız Gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), varyans analizi sonucunda gruplar arasında istatistiksel farklılık elde edilmesi durumunda ise hangi grubun hangi gruptan farklı olduğunu belirlemek amacıyla Tukey Çoklu Karşılaştırma testi (Post-Hoc Test) uygulanmıştır ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında tüm veriler için anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda; öğrencilerin eğitim stresi ile okunan bölüm, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, ailenin yaşadığı yer ile pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki; cinsiyet, sınıf düzeyi, öğretim programının türü arasında ise negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrenmeye ilişkin tutum alt boyutu ile cinsiyet, okunan bölüm, sınıf düzeyi, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, ailenin ikamet ettiği yer ile pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki; öğretim programı türü arasında ise negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Araştırma sonuçları literatürde yer alan diğer araştırmalar ışığında tartışılıp yorumlanarak araştırma bulgularına ilişkin, araştırmacılar ve psikolojik danışmanlar için öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Stres, eğitim stresi, öğrenme, tutum | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine the relationship between education stress level of university students and their attitude against learning and whether those two variables change depending upon gender, the department being studied, class level, curriculum type, the last graduated school of parents and the place where the student lived before university.The research was conducted in 2013-2014 academic year of Bayburt University, with 475 student of which is 295 male (62%) and 180 female (38%) who study in the departments of Classroom Teaching, Science Teaching and Religious Culture Teaching of Education Faculty.Personal Information Form is used to get information related to the demographic characteristics of university students attended to research and Education Stress Scale is used to measure their education level and Attitude Scale for Learning is used to learn their attitude for learning.SPSS 17 is used for statistical analysis of data collected in research. Pearson Correlation coefficient, Independent Groups t test, single side variance analysis (ANOVA) are used variance analysis for statistical analysis of data, in case of statiscal difference is determined between the groups as a result of variance analysis, Tukey Multiple Comparison Test (Post-Hoc Test) is conducted to specify which group is different from which group and regression analysis is used. Significance level is adopted as .05 for all data within research.As a result of conducted research, positive and significant relationship is found between education stress level of students and department being studied, father education level, mother education level, the place where family lived; negative and significant relationship is found between education stress level of students and gender, class level and curriculum type. Positive and significant relationship is found attitude sub-dimension for learning and gender, department being studied, classroom level, father education level, mother education level and the place where the family lived; negative and significant relationship is found between attitude sub-dimension for learning and curriculum type.Suggestions related to research findings are presented for researchers and psychological counselors by discussing and interpreting research results in the light of other researches in literature.Key Words: Stress, education stress, learning, attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeyi ile öğrenmeye ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the stress level of college students attitudes towards learning with educational | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning level | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.identifier.yokid | 10070043 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEVLANA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385909 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |