Show simple item record

dc.contributor.advisorÜre, Ömer
dc.contributor.authorAkar Çelik, Asli
dc.date.accessioned2021-05-08T09:55:25Z
dc.date.available2021-05-08T09:55:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666738
dc.description.abstractBu araştırmada, lise öğrencilerinin siber zorbalık düzeyleri ile algılanan sosyaldestek düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve bu iki değişkenin, cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenimgörmekte olduğu lise türü, okuduğu sınıf düzeyi, interneti daha çok hangi amaçlarlakullandıkları, günde ortalama internete giriş saatleri, anne-baba eğitim durumlarına göredeğişip değişmediğini incelemek amaçlanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine that the relation- ship among the relationshipamong the high school students whose social support levels by perceived withcyberbullying. This visits have twelve variables, gender, grade level , school type thathave been studying , class level that has been studying, daily average access times ofinternet and what purposes they use internet more, and also it is aimed to examine thatthis situation is changed whether the parents education levels or not.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin siber zorbalık düzeyleri ile algılanan sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeCyberbullying and level of high school students between percevied social support levels investigation in terms for some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10087775
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEVLANA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412384
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess