Show simple item record

dc.contributor.advisorMartı, Mehmet Muzaffer
dc.contributor.authorŞirin, Özge Nur
dc.date.accessioned2021-05-08T09:55:23Z
dc.date.available2021-05-08T09:55:23Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666731
dc.description.abstractAraştırma; 2014 - 2015 öğretim yılının II. Döneminde Kırıkkale il merkezindeki ortaokullarda görev yapan 265 öğretmenin örgütsel vatandaşlık davranışlarının incelenmesi çalışmanın amacıdır.Araştırmanın evrenini; Kırıkkale il merkezinde yer alan 2014- 2015 öğretim yılında 38 resmi ortaokulda görev yapan 851 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma; nicel verilere dayalı tarama modelidir. Araştırma kapsamında verileri elde etmek için Taştan ve Yılmaz ( 2008 )'ın `Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın demografik verilerine ilişkin istatistikler ise; öğretmenlerin % 48'7'sini kadın, % 51,3'ünü erkek öğretmenler oluşturmaktadır. Öğretmenlerin eğitim durumlarının % 21,5'ini lisans tamamlama ve eğitim enstitüsü, % 66,4'ünü eğitim fakültesi ve % 12,1'ini lisansüstü mezunu öğretmenler oluşturmaktadır. Öğretmenlerin mesleki kıdemlerinin % 35,5'ini 1-7 yıl kıdem , % 26,8'ini 8-14 yıl kıdem , % 19,6'sını 15-21 yıl kıdem ve % 18,1'ini 22 yıl ve üzeri kıdem oluşturmaktadır. Öğretmenlerin okuldaki kıdemlerinin % 87'2'sini 1-7 yıl kıdem ve % 12,8'ini 8 yıl ve üzeri kıdem oluşturmaktadırBu çalışma sonucunda; Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin eğitim durumlarına göre örgütsel vatandaşlık davranışında anlamlı bir farklılık yoktur. Öğretmenlerin mesleki kıdemlerine göre örgütsel vatandaşlık davranışında anlamlı bir farklılık yoktur. Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları görev kıdemine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.
dc.description.abstractIn the research; secondary school teachers who work in organizational citizenship behavior.The research universe; Kırıkkale province is located in the Centre of the 2014 - 2015 school year 38 official who served in middle school 851 teacher. Research; quantitative data is based on the scan model.The scope of research to obtain data, Taştan and Yilmaz (2008)' s `Organizational citizenship Behavior Scale`.Statistics about the demographic data of the survey; 48,7% of teachers are women, 51,3% of teachers are men. 21,5% of teachers education is status of degree completion and Training Institute, 66,4% of teachers education is The Faculty of education and 12,1% of teachers education is graduate teachers. Teachers ' professional seniority is 35,5% of 1-7 years seniority, 26,8% 8-14 years seniority, 19.6% 15-21 years seniority , 18.1% 22 years and over seniority. School teachers seniority is 87,2% 1-7 years seniority and 12,8% for 8 years and over seniority.As a result of this study, there isn't a significant difference of teachers ' organizational citizenship behavior according to the gender. There isn't a significant difference of teachers 'organizational citizenship behavior according to the training. There isn't a significant difference of teachers ' organizational citizenship behaviour according to the professional seniority. There isn't a significant difference of teachers ' organizational citizenship behaviour according to the task seniority.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları (Kırıkkale örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCitizenship
dc.subject.ytmOrganizational citizenship
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmKırıkkale
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10105206
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEVLANA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423241
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess