dc.contributor.advisor | Gümüş, Emine | |
dc.contributor.author | Baykan, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:55:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:55:23Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2020-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666730 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Konya il merkezindeki Temel Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkiyi belirlemek ve çeşitli demografik değişkenler açısından incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, 2013–2014 öğretim yılı bahar yarıyılında Konya'da merkez ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 404 öğretmenden elde edilmiştir.Araştırmanın verileri, `Kişisel Bilgi Formu`, `Temel Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları İle Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki` anket formu ile toplanmış; anket dâhilinde `Örgütsel Adalet Ölçeği` ve `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` olmak üzere iki ölçek kullanılmıştır. Veriler, SPSS 19.0 programıyla bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, frekans ve yüzde dağılımı, aritmetik ortalama ve standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey testi ve korelâsyondan yararlanılmıştır.Araştırma sonucu, öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeyleri ile örgütsel bağlılık algı düzeyleri arasında düşük düzeyde pozitif yönde bir ilişki olduğu bulunmuştur. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeyleri ile örgütsel bağlılık algı düzeylerini etkileyen bazı faktörler tespit edilmiştir. Bu bağlamda, öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeylerinde; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve bulundukları okuldaki hizmet süresi düzeyine göre anlamlı bir farklılaşma görülmüştür. Benzer şekilde öğretmenlerin örgütsel bağlılık algı düzeylerinde; yaş, cinsiyet, medeni durum, bulundukları okuldaki hizmet süresi ve eğitim düzeyine göre farklılaşma görülmezken, branş ve mesleki kıdem, değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma görülmüştür. Sonuç olarak, öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeyleri arttıkça, örgütsel bağlılık algı düzeylerinin de azda olsa arttığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Adalet, Örgütsel Bağlılık, İlkokul, Ortaokul, Yönetici, Öğretmen | |
dc.description.abstract | This Study was done to determine relationship between organizational justice perception and organizational commitment of teachers working in Basic Education Institutions at Konya City Center and to examine it in respect of several demographic variables. Survey data were obtained from 404 teachers working in primary schools in Konya City Center between 2013-2014 academic year, spring term.Survey data were collected with a survey questionnaire form titled `personal information form`, `relationship between organizational justice perception and organizational commitment of teachers working in Basic Education Institutions` ; two scales were used within the questionnaire: `organizational justice scale and organizational commitment scale. Data were analysed in computer environment with SPSS 19.0 program. In data analysis, frequency and percentage distribution, arithmetic mean and standard deviation, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), Tukey test and correlation were used.Result of study found that there was a low level positive relationship between organizational justice perception levels and organizational commitment levels of teachers. In addition to this, some factors influencing organizational justice perception levels and organizational commitment levels of teachers have been determined. Within this context, a significant differentiation was seen in organizational justice perception levels according to the sex, age, professional seniority and service period in school. Similarly, a significant differentiation was seen according to the branch and professional seniority variable of teachers while any differentiation was not seen according to the their age, sex, marital status, service period in school and level of education. As a result, it was concluded that when organizational justice perception level of teachers increase, their organizational commitment perception level will also increase even a little. Key Words: orgazinational justice, organizational commitment, Elementary school, secondary school, Director, Teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Organizational justice perceptions teachers basic education institutions with organizational dependencies identify the relationship between the | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-27 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10090982 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MEVLANA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 617286 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |