Öğretmen adaylarının benimsedikleri öğretim modellerinin matematik öğretimlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı öğretmen olmalarına çok az bir süre kalan ve Özel Öğretim Yöntemleri dersine kayıtlı olan, ilköğretim öğretmen adaylarının matematik öğretimine dair etkisinde kaldıkları matematik öğretim modellerini (reçeteleri) ortaya çıkarmaktır. Bu vesileyle matematik öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının zihinlerindeki matematik öğretim modelleri (kullanılan reçeteler) tespit ve teşhir edilmeye çalışılmıştır. Bu sayede öğretmen yetiştirme programlarının nasıl ürün verdiği ve bu ürünün geliştirilmesi için neler yapılabileceğine dair çıkarımlarda bulunma imkânı elde edilmiştir. Araştırmaya Türkiye'de İç Anadolu bölgesindeki bir vakıf üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümü 3. sınıfında okumakta olan 48 öğretmen adayı (38 bayan, 10 erkek) gönüllü olarak katılmıştır. Çalışma kapsamında bu öğretmen adayları önceden üzerinde çalıştıkları bir dersi birer ortaokul öğrencisine uyguladılar ve uygulamalarını video kayıt altına alıp teslim ettiler. Öğretmen adaylarının öğretimleri incelendiğinde öğretimleri esnasında bazı öğretim modellerine, reçetelere, başvurdukları ve bu reçetelerin kendi öğretimlerine yön vererek onları şekillendirdiği gözlemlenmiştir. Burada 'reçete'den kasıt öğretmen adaylarının zihinlerinde öğretim anından önceki deneyimlerinden hareketle var olan öğrenme/öğretmeye dair bilgi ve inanışlardır. Bunlar öğretmen adaylarının yaptıkları öğretimin değişik aşamalarında ortaya çıkarak dersin gidişini ciddi anlamda etkilemişlerdir. Öğretmen adaylarının öğretimlerine hükmeden bu reçeteler, öğretmenlerin işleyiş esnasında bir nevi sığındıkları limanlardır ve katılımcılar için ortaktır. The purpose of this thesis is to uncover the mathematics teaching models (prescriptions) which have influenced the year prospective middle school teachers who are about to graduate from their programme of study and taking a Mathematics Methods course. To do so, it was attempted to determine and demonstrate the mathematics teaching models (prescriptions) in the minds of the prospective teachers. Doing, provided the opportunity to make deductions about the kind of products the teacher training programs produce and the kind of things to be done to improve them. 48 prospective teachers (38 female and 10 male) going through their 3rd year in the programme at a private university in Central Anatolia, in Turkey volunteered to participate in this research. During the study, participant prospective teachers applied a curriculum piece with which they were familiar to a middle school student and videotaped those lessons and submitted them for project. When the teaching of the prospective teachers was examined, it was observed that they resorted into some teaching models, prescriptions, during their instruction and these prescriptions shaped and directed their teaching. Here prescription means the knowledge and beliefs in the minds of the prospective teachers regarding learning and teaching which stem from their previous experiences. These prescriptions emerged in various stages of the prospective teachers' teaching and seriously affected the progression of the lesson. These prescriptions dominating the teaching of the prospective teachers are a kind of shelter during their teaching and common among the participants.
Collections