Çevrimiçi öğrenmede hazır bulunuşluk ve çevrimiçi öz-düzenleyici öğrenme becerileri ile öğrencilerin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversitelerin uzaktan eğitim verilen bölümlerinde öğrenim gören üniversite öğrencilerin çevrimiçi öğrenme hazır bulunuşluk düzeyleri ve çevrimiçi öz-düzenleyici öğrenme becerileri ile web tabanlı öğretime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli kullanılarak incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde Fatih, Mersin ve Mevlana üniversitelerinin önlisans, lisans ve yüksek lisans bölümlerinde öğrenim gören 397 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Çevrimiçi Öğrenme Hazır Bulunuşluk Ölçeği, Çevrimiçi Öz-Düzenleyici Öğrenme Ölçeği ve Web Tabanlı Öğretime Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekler www.surveymonkey.com sitesinde https://tr.surveymonkey.com/s/3GZH5YF linki ile paylaşıma açılarak üniversite öğrencilerinin ölçekleri çevrimiçi olarak erişebilmeleri sağlanmıştır. Araştırmada, yapısal eşitlik modeli oluşturmak ve test etmek için AMOS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları ışığında elde edilen sonuçlara göre uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenme hazır bulunuşlukları, öğrencilerin web tabanlı öğretime yönelik tutumlarını pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilediği görülmüştür. İkinci olarak uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin, öğrencilerin web tabanlı öğretime yönelik tutumlarını pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilediği görülmüştür. Son olarak uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin, öğrencilerin çevrimiçi öğrenme hazır bulunuşluklarını pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilediği görülmektedir. The aim of the study was to investigate the relationship among the online learning readiness levels, online self-regulated learning skills and attitudes towards web-based learning of university students getting distance education by using structural equation model. The participant of the study consisted of 397 university students getting education at Fatih, Mersin and Mevlana Universities in 2014-2015 spring semestre. In the study, Personal Information Form, Online Learning Readiness Scale, Online Self-Regulated Learning Scale and Attitude Towards Web-Based Learning Scale were used to collect data. The Scales were hosted on www.surveymonkey.com and shared online through the name of https://tr.surveymonkey.com/s/3GZH5YF so as to provide online access for university students. In the study, AMOS 21.0 package program was used in order to formulate and test the structural equation model. According to the research findings, the online learning readiness of university students affects their attitudes towards web- based learning positively and significantly. Secondly, it was found that there is a significant and positive relationship between online self-regulated learning skills and attitudes towards web-based learning. Lastly, online self-regulated skills are significantly related to the students' online learning readiness.
Collections