Öğretmen adaylarının TPAB yeterlik düzeyleri ile web 2.0 araçlarını kullanım durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının TBAB yeterlik düzeyleri ile Web 2.0 araçlarını kullanım durumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu çalışma kapsamında, öğretmen adaylarının TPAB yeterlik düzeyleri, Web 2.0 araçlarını kullanım sıklıkları ve kullanım amaçları incelenecektir ve TPAB yeterlik düzeyleri ile Web 2.0 araçlarını kullanım amaçları arasında ilişkinin ortaya konulmasıdır.Bu araştırmanın evrenini 2015-2016 öğretim yılında Türkiye'de devlet ve vakıf üniversitelerinin eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Kendilerine çevrimiçi olarak ulaştırılan ölçekleri eksiksiz olarak dolduran 514 öğretmen adayı katılımcı araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Web 2.0 Uygulamalarını Kullanım Sıklığı Anketi, Web 2.0 Uygulamalarını Kullanım Amacı Ölçeği, Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekler çevrimiçi paylaşıma açılarak katılımcıların erişebilmeleri sağlanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 17 programında yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerler, bağımsız gruplar için t testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırmanın bulguları ışığında elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının TPAB yeterlik düzeyi ile Web 2.0 Araçlarını Arama Amaçlı Kullanım Düzeyi arasında pozitif ve yüksek; Web 2.0 Araçlarını Üretim Amaçlı Kullanım Düzeyi arasında pozitif ve yüksek düzeyde; Web 2.0 Araçlarını Eğlence Amaçlı Kullanım Düzeyi arasında ise pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının teknolojik bilgi düzeylerinin diğer alanlardan daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları tarafından en çok kullanılan Web 2.0 aracının sosyal ağlar arasında yer alan Facebook, Twitter olduğu ve Wiki, arama motoru Google gibi araçların ise sıklıkla kullanılan web 2.0 araçları olduğu görülmüştür ve öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarını en çok eğlence en az ise üretim amaçlı kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is to examine the relation between preservice teachers' TPACK (Technological Pedagogical Content Knowledge) efficacy stages and Web 2.0 applications usage situations. Within the scope of this study, preservice teachers' TPACK efficacy stages, frequency and usage purposes of Web 2.0 applications are examined. Additionally, whether there are any relation between preservice teachers' TPACK efficacy stages and their usage purposes of Web 2.0 applications are determined. The targeted population is composed of preservice teachers who are being educated in faculty of education of both public and private universities of Turkey during 2015-2016 academic year. The participant research group is composed of 514 preservice teachers who have completed the scales which were delivered online. The data of the study were collected through personal information form, usage frequency of Web 2.0 applications, usage purposes of Web 2.0 applications scale and technological pedagogical content knowledge (TPACK) scale for preservice teachers. Participants were provided with the ability to reach the scales online. The data have been analysed by using SPSS 17 program, the percentage, frequency, mean, standard deviation, minimum and maximum values, independent samples, t tests and correlation analysis.In the light of the findings of the research, there is a positive and high relation between preservice teachers' TPACK efficacy stages and the stage of Web 2.0 applications usage for purpose of research and the stage of Web 2.0 applications usage for purpose of production but a positive medium-level relation between the stage of Web 2.0 applications usage for purpose of entertainment. Besides, it is concluded that the preservice teachers' efficacy stages of technological knowledge is higher than other areas. It is seen that the most used Web 2.0 applications among the others are Facebook and Twitter, and that Google search engine and Wiki are frequently used Web 2.0 applications by preservice teachers. Also it is concluded that the preservice teachers use Web 2.0 tools for entertainment the most and for production the least.
Collections