06-11 yaş öğrencilerin ailesel ve bireysel özelliklerinin resimlerine yansimasi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 06-11 yaş öğrencilerin ailesel özelliklerinin ve bireysel özelliklerinin resimlerine yansıyıp yansımadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaca bağlı olarak, sağlıklı aile ortamında bulunan çocuklarla, iletişimsiz, huzursuz, parçalanmış aileden gelen çocukların ve bireysel özellikleri bakımından farklı öğrencilerin resim çalışmaları arasında fark olup olmadığı sorusuna cevap aranmıştır.Araştırmanın birinci bölümünde 06-11 yaş çocuklarının gelişim özellikleri ile ilgili açıklamalar yapılarak, çocuk resimleri, ?aile çiz ve bir insan çiz? resimleri ile çizim ve resim testleri konusuna değinilmiştir. İkinci bölümde araştırma yöntemi- teknikleri ve veri kaynakları bulunmaktadır. Üçüncü bölüm, araştırmanın uygulandığı öğrencilerin resimleri ve yorumlarından oluşmaktadır. Son bölüm de ise sonuç ve öneriler kısmı yer almaktadır.Araştırma, doğal alan araştırmasıdır. Uşak Bedriye ve Kadir Uysal İlköğretim Okulu, 2006-2007 öğretim anasınıfı ve birinci kademede okuyan öğrencilere aile ve bir insan konulu resimler yaptırılmıştır. Daha sonra sınıf öğretmenleri ve rehber öğretmenleriyle yapılan görüşmeler sonucunda tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 50 öğrencinin resimleri, rehberlik ve sınıf öğretmenlerinin çocuk ve ailesi hakkında verdiği bilgiler doğrultusunda araştırmacı tarafından değerlendirilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, öğrencilerin ailesel özelliklerinin ve bireysel özelliklerinin yaptıkları resim çalışmalarına yansıdığı, ailevi problemleri olan çocuklarla olmayanların resim çalışmaları arasında ve bireysel özellikleri bakımından farklı öğrencilerin resim çalışmaları arasında bazı farkların bulunduğu görülmüştür. This study aims to present the effects of 06-11 aged students? parental and individual characteristics to their paintings. According to this aim, the difference has been examined between the paint works of children that live in prosperous families, that live in the unsettled, fragmented, communication deficient families and that have different individual characteristics.In the first chapter of the study, the definitions are given for the development features of 06-11 aged children, children paintings, ?draw a family and draw a man? paintings, and drawing and painting tests. In the second chapter, research methods, techniques and data sources are explained. The third chapter, consists of the paintings and interpretations of the children to whom the research has been applied. In the final chapter, there are conclusion and suggestions parts.This research is a natural field research. Paint works with the topic of ?a family and a man? were given to the children that study in the nursery and primary classes at Uşak Bedriye ve Kadir Uysal İlköğretim Okulu in the years 2006-2007. After that, 50 students? drawings that had been chosen randomly with the help of the class teachers and guidance counselors, were evaluated by researcher due to the informations given by class teachers and guidance counselors about the children and their parents.According to the results of the study, it has been concluded that the parental and individual characteristics of the children are reflected in their paintings. There are some differences between the paint works of children that have different individual characteristics, and there is a distinction between the works of the children that have problems with their families and the works of children that have not.
Collections